Pop-hatch til A6 4F, finnes det?

Anbefalte innlegg

Så for lenge siden video og greier om noe de kalte for pop-hatch til Golf mk5.

Jeg testa fjernkontrollen på A6'n min i dag, og den åpner faktisk bakluka når jeg holder inne knappen for bakluka på fjernkontrollen.

Så da tenker jeg, det kan ikke være så jævla mye som skal til for å få dette til å inkludere åpning av luka også? Hvor mye må en betale for en østblokkdverg som kan bosette seg baki der for å dytte opp luka hver gang jeg trykker på knappen liksom?

Her er video fra ECS som viser monteringen og funksjonen på Golf 5

Og her er en video som viser at det finnes noen som har gjort det samme på 4F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes vel elektriske bakluker til 4F, så det går kanskje ann og bygge om til det.

Men alternativ er jo og prøve med et slikt sett fra ECS:LINK/

For om stop bumper er like på bakluka di, så får du kanskje det lille dyttet som trengs før litt sterkere dempere løfter resten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det kitet der jeg tenkte på sjøh. Skal sjekke om det er samme stopperne.

Finnes det noen oversikt over styrke/lengde på slike dempere da? Det ble vel byttet sånn opphengskule også på den luka til ecs om jeg husker riktig..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåh! Her ser det ut som en har klart å fikse dette gitt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det kitet der jeg tenkte på sjøh. Skal sjekke om det er samme stopperne.

Finnes det noen oversikt over styrke/lengde på slike dempere da? Det ble vel byttet sånn opphengskule også på den luka til ecs om jeg husker riktig..?

Tviler på det er enkelt og finne noen oversikt, men skal bakluka på a6 være så mye tyngre enn på en golf mk5?

Men slike dempere kan bestilles på mål med forskjellig trykk, husker bare ikkje hvem som leverte det.

Men kan hende det holder å bare bytte stop bumper for du skal vel ikkje løfte mye i luka før den letter seg opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der skal jeg svare deg litt mer på i morgen, Ivar :)

Men! Jeg gikk inn på de andre videoene til samme bruker på ebay, og da ser det ut til at http://www.hubertus-lifts.de er stedet å besøke!

Nå er ikke jeg veldig stiv i tysk, men om jeg skriver en mail til de ved hjelp av google translate så håper jeg de forstår meg..

Jeg regner med det er forskjellige lengder og sikkert noe tyngdeforskjell den ene eller andre vegen også. Men håper de på den nettsiden her kan hjelpe meg.

Kryss fingrene! :D

Vielen Dank! Wir haben Ihre Nachricht erhalten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine dempere er nok litt slitte, for jeg må ha luka godt over midten før den går opp av seg selv. Dog synker den aldri ned av seg selv, men som sagt så må jeg langt opp med den før demperne alene løfter den opp. Så jeg vil tro det er en bra oppgradering av dempere pluss en sånn pop-ting i stopperen.

Har ikke fått noe svar fra hubertus-lifts, noe jeg kanskje ikke forventer heller, så jeg håper noen vet om noe eller at jeg finner noe på nettet.

Edit: Den største forskjellen sånn funksjonsmessig fra golfen til audien vil jeg tro er at bakluken på audien fremdeles kan åpnes på vanlig måte, mens jeg så i en tråd her på forumet at på golfene så må de visst omprogrammere noe greier i vag-com for å få åpningen til å virke fra fjernkontrollen, og at de da koblet fra muligheten til å åpne med vw-merket på bakluka.. Siden jeg allerede originalt har åpningsfunksjonen på fjernkontrollen så trenger jeg jo ikke kode bort den vanlige åpnermekanismen, så jeg har trua på at dette skal ordne seg.. :D Men.. Må bare finne ut hva slags deler jeg trenger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

valeryd.no selger gassdempere etter mål osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså gut.. Om en tar kontakt med de så vet de sikkert hva slags krefter det er i en original, og hva de mener er fornuftig å bruke til dette formålet..?

Spennende..

Takk for link vertfall, mail er sendt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står kansje på den orginale hvor mange nm som er i den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke som jeg klarer å tyde.. Tok bilder av den tidligere i dag, står bare advarsler om ikke å fikle me'n og delenummer.

Eller vent nå litt.. Ser det står: 4535VW 0660N 032/06 CO 06

Da er det nok 660N, tipper det er 32mm diameter på sylinderen og 6mm på stempelstanga.. Kan 4535 være lengdene på stempelstang og sylinder da..? 45cm stang og 35cm sylinder..? Skal sjekke de måla i morra.. :)

txt01_zps6eb61e1e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målband å skyvlær ? :) spent på hva du finner å prisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har leita etter skyvelæret men det har visst bestemt seg for å leke gjemsel.. Så jeg får se om jeg får målt nøyaktig nok med en meterstav.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.