Tips til oppshining av kromlister

Anbefalte innlegg

Hellåiz

 

Chromelistene på A8´n er litt halvdvasse synes jeg. Hva bruker dere til å få de blanke og fine igjen? Autosol? Eller er det bare plast som ikke tåler sånn moro?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er originalt lakkert med klarlakk, og det er den som blir matt og stygg, pluss at den ofte slipper litt og møkk og skitt kommer bakom. Sveipet borti disse med polermaskinen når jeg tok Passaten sist, og de jeg traff ble betydelig blankere igjen. Mitt tips vil være å gå over med polermaskin, såfremt det ikke er for mye gummi og plast i nærheten, for de tåler som kjent ikke å poleres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt å utbedre kromlistene på min A4 B6 siden jeg kjøpte den.... Ingenting har fungert så langt. Har prøvd med forskjellige midler med poleringsmaskin, diverse håndgnikking osv... Det som faktisk hjalp mest var å smøre på en tynn hinne med WD-40. Men det forsvinner jo omtrent med en gang det regner, pluss det ble griseri og rennemerker på lakken. Nå kan jo det hende det fremdeles er håp for dine lister, mine var jo helt hvit når jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, får gjøre et forsøk med maskina da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har mest sansynlig samme problem med min A4. Men prøvde å runbe opp å bone etterpå på et lite stykke. Ble utrolig overasket over hvor mye bedre det ble.

 

Maskin gjør underverker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Autoglym Super Resin Polish (og sikkert mange andre..) blir i hvertfall 'chromen' på cabbene blank igjen, virker som det er mest lakk på slike, ja. Har også handlet metal polishen deres, for å se om det funker. Super Resin kan du også polere både gummilister og plastdetaljer (også fangere) uten at det blir 'hvitt' som i gamle dager. Bruk lite og polér grundig, var tipset fra Autoglym-mannen med stand på Rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.