#1 Skrevet Mai 21, 2005 Ka må eg rive ut inni s2en for og få den lettere? Ka e det så veie så mye siden någen får di ned i 1200kg? Bytte di panser/skjermer?? Noen som vett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2005 panser, skjermer, støtfangere, seter, ac/klima, stereo, res.hjul+++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2005 mm.. hvis du kjenner etter når du skal ut og inn så skulle jeg mene at å hive ut all innmat i dørene, og kaste ut interiør til fordel for noen lettvekts racing stoler vil gjøre underverker.. samt klima og soltak da selvfølgelig.. ruter er TUNGT.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2005 motoren er ganske tung da! Nei! bare tull. Men vet noen om man får kjøpt carbonpanser til s2 da? hadde vert både stilig og sikkert endel lettere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2005 får carbon panser til s2 ja, så det til salgs i sverige for en stund siden, hvor husker jeg ikke, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2005 Passer panseret til S2 på rs2 ? noen forskjell i hvordan de ser ut ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2005 ok! 3 minutter med søking fant jeg dette vakkre panseret! noen som er med på et gruppe kjøp? http://www.ubernugen.com/cfhood.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2005 ok! 3 minutter med søking fant jeg dette vakkre panseret! noen som er med på et gruppe kjøp? http://www.ubernugen.com/cfhood.htm Skal ikke du selge kjærra da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2005 vi får se! driver å vipper mellom hus å bil! hehe spørs hva jeg får igjen for den! Blir uansett en s2 igjen senere så! Foresten bare en time siden jeg la den til salgs da! hvordan klurte du å finne det ut så fort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 22, 2005 Alt av utstyr veier. Bare i ledninger til el vindu, soltak, slanger og rør til klima osv kan det spares mye. For ikke å glemme isolasjon i dørken, i dørene og rundt baksetet baki. Det står i signaturen din Emil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 22, 2005 ja men det blei gjort om etter han sa det! Men nokk offtopic!fy oss! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2005 .Men vet noen om man får kjøpt carbonpanser til s2 da? hadde vert både stilig og sikkert endel lettere! Noen som vet hvor mye origalpanser veier i forhold til et carbon (ubernugen?) Pleir man ikke å si: 100kg= 30 hk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2005 carbon panser hadde vært gudd ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2005 ja driver å setter i stand gruppe kjøp av det nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2005 S2'n din kan godt komme ned i 1200 kg uten skjermer, panser og dører osv i plast, men med bur. Komplette el vinduer m rammer veier 23 kg tilsammen på begge sider. Setter du inn plast her har du spart over 20 kg. Har du kjent på en klimapumpe noen gang? Takluke? Interiøret? Bare dashbordet veier like mye som en liten japsebil. Varmeapparatet/klimastyringa inne i dashbordet..? Og når du først har tatt ut interiøret, kan du bare fortsette, da er det mye dilldall du ikke trenger lenger. Og sånn kan du holde på til krampa tar deg (jeg veit) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 23, 2005 Carbonpanser er jo litt kult det, men det kan være litt skummelt spesielt hvis det er et "jalla" panser. En kamerat så opplevde at panserlåsen ble revet av i ca 100km/t med det resultatet at det brettet seg rundt og klasket i frontruta. Knuste ruta og skada taket, men det verste var jo sjokket og det at du ikke ser en dritt plutselig i den farten. Så skikkelige panselåser er et must. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 23, 2005 han som lager disse lager også rammer til f1 biler i ettelleranet amerikansk team så regner med han har någenlunde peiling. Desuten så brukes orginal panser innmat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 23, 2005 han som lager disse lager også rammer til f1 biler i ettelleranet amerikansk team så regner med han har någenlunde peiling. Desuten så brukes orginal panser innmat. Hvis du bruker originalpanserets innmat blir vel hele poenget m vektreduksjon borte? Det originale panseret blir ganske mye lettere når du fjerner "ramma" som stiver opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 23, 2005 Jeg har en liten følelse av at de lager carbonpanseret mer fordi det er populært med carbonpanser (F&F-syndromet) enn at det er for vektbesparelser. Det kan også være grunnen til at de bruker original-innmaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 23, 2005 Jeg har en liten følelse av at de lager carbonpanseret mer fordi det er populært med carbonpanser (F&F-syndromet) enn at det er for vektbesparelser. Det kan også være grunnen til at de bruker original-innmaten. Regner med det jeg også, Per. Og jeg er enig i at det er fint å se på Men skulle disse gutta ha lett S2 eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 23, 2005 dette står om panseret å jeg klarer ikke tyde hva det sier om orginal innmat eller om det er med: Hood includes threaded inserts to use stock mounting hardware. The pneumatic support cylinder is not used since it is too strong. Additionally, 1/3 of the latching pin springs should be cut off to reduce pressure on the hood, or weaker springs can be found at a hardware store. Can be painted if desired. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 24, 2005 dette står om panseret å jeg klarer ikke tyde hva det sier om orginal innmat eller om det er med: Hood includes threaded inserts to use stock mounting hardware. The pneumatic support cylinder is not used since it is too strong. Additionally, 1/3 of the latching pin springs should be cut off to reduce pressure on the hood, or weaker springs can be found at a hardware store. Can be painted if desired. Det står også: "Comes with black fiberglass support frame. Carbon frame available at extra cost". Tror det menes at "ramma" inni er glassfiber, men kan leveres i karbonfiber. Hmm sikle sikle.. kunne trengt et sånt panser jeg også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 24, 2005 Poenget blir litt borte hvis ikke hele panseret er i carbon/glassfiber. Neimen om jeg gidder å limme på carbon-look greier på et original "panservange" Men er det noen som vet hva et B4 panser veier? Står på ubernugen at dette carbon "jukset" her veier 15lbs = ca 6,8kg. Hvor mye kg spares???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 10, 2006 Tar opp igjen denne tråden.. Har kjent at bakluken på coupen veie MYE! Er d glasset så veie mye eller er d selve bakluken? Hadden en spart mye vekt med og satt inn et plexiglass? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 10, 2006 S2'n din kan godt komme ned i 1200 kg uten skjermer, panser og dører osv i plast, men med bur. Komplette el vinduer m rammer veier 23 kg tilsammen på begge sider. Setter du inn plast her har du spart over 20 kg. Har du kjent på en klimapumpe noen gang? Takluke? Interiøret? Bare dashbordet veier like mye som en liten japsebil. Varmeapparatet/klimastyringa inne i dashbordet..? Og når du først har tatt ut interiøret, kan du bare fortsette, da er det mye dilldall du ikke trenger lenger. Og sånn kan du holde på til krampa tar deg (jeg veit) Har du flerne bilder av bilen din inni? Har du fått den ner i 1200kg? mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...