Anbefalte innlegg

Ka må eg rive ut inni s2en for og få den lettere?

Ka e det så veie så mye siden någen får di ned i 1200kg?

Bytte di panser/skjermer??

 

Noen som vett??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

panser, skjermer, støtfangere, seter, ac/klima, stereo, res.hjul+++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mm.. hvis du kjenner etter når du skal ut og inn så skulle jeg mene at å hive ut all innmat i dørene, og kaste ut interiør til fordel for noen lettvekts racing stoler vil gjøre underverker.. samt klima og soltak da selvfølgelig.. ruter er TUNGT..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren er ganske tung da! Nei! bare tull.

Men vet noen om man får kjøpt carbonpanser til s2 da?

hadde vert både stilig og sikkert endel lettere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får carbon panser til s2 ja, så det til salgs i sverige for en stund siden, hvor husker jeg ikke,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer panseret til S2 på rs2 ? noen forskjell i hvordan de ser ut ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi får se! driver å vipper mellom hus å bil! hehe spørs hva jeg får igjen for den!

Blir uansett en s2 igjen senere så!

 

Foresten bare en time siden jeg la den til salgs da! hvordan klurte du å finne det ut så fort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av utstyr veier. Bare i ledninger til el vindu, soltak, slanger og rør til klima osv kan det spares mye. For ikke å glemme isolasjon i dørken, i dørene og rundt baksetet baki.

 

 

Det står i signaturen din Emil. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men det blei gjort om etter han sa det! :)

 

Men nokk offtopic!fy oss!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

Men vet noen om man får kjøpt carbonpanser til s2 da?

hadde vert både stilig og sikkert endel lettere!

 

Noen som vet hvor mye origalpanser veier i forhold til et carbon (ubernugen?)

 

Pleir man ikke å si: 100kg= 30 hk ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

carbon panser hadde vært gudd ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja driver å setter i stand gruppe kjøp av det nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'n din kan godt komme ned i 1200 kg uten skjermer, panser og dører osv i plast, men med bur. Komplette el vinduer m rammer veier 23 kg tilsammen på begge sider. Setter du inn plast her har du spart over 20 kg. Har du kjent på en klimapumpe noen gang? Takluke? Interiøret? Bare dashbordet veier like mye som en liten japsebil. Varmeapparatet/klimastyringa inne i dashbordet..?

 

Og når du først har tatt ut interiøret, kan du bare fortsette, da er det mye dilldall du ikke trenger lenger. Og sånn kan du holde på til krampa tar deg (jeg veit) :evil:

Mar11945.JPG

Mar11946.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carbonpanser er jo litt kult det, men det kan være litt skummelt spesielt hvis det er et "jalla" panser. En kamerat så opplevde at panserlåsen ble revet av i ca 100km/t med det resultatet at det brettet seg rundt og klasket i frontruta. Knuste ruta og skada taket, men det verste var jo sjokket og det at du ikke ser en dritt plutselig i den farten.

Så skikkelige panselåser er et must.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som lager disse lager også rammer til f1 biler i ettelleranet amerikansk team så regner med han har någenlunde peiling. Desuten så brukes orginal panser innmat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som lager disse lager også rammer til f1 biler i ettelleranet amerikansk team så regner med han har någenlunde peiling. Desuten så brukes orginal panser innmat.

 

 

Hvis du bruker originalpanserets innmat blir vel hele poenget m vektreduksjon borte? Det originale panseret blir ganske mye lettere når du fjerner "ramma" som stiver opp.

Mar11948.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten følelse av at de lager carbonpanseret mer fordi det er populært med carbonpanser (F&F-syndromet) enn at det er for vektbesparelser. Det kan også være grunnen til at de bruker original-innmaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten følelse av at de lager carbonpanseret mer fordi det er populært med carbonpanser (F&F-syndromet) enn at det er for vektbesparelser. Det kan også være grunnen til at de bruker original-innmaten.

 

Regner med det jeg også, Per. Og jeg er enig i at det er fint å se på :)

 

Men skulle disse gutta ha lett S2 eller ikke? : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette står om panseret å jeg klarer ikke tyde hva det sier om orginal innmat eller om det er med: Hood includes threaded inserts to use stock mounting hardware. The pneumatic support cylinder is not used since it is too strong. Additionally, 1/3 of the latching pin springs should be cut off to reduce pressure on the hood, or weaker springs can be found at a hardware store. Can be painted if desired.

cf_hoodunder1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette står om panseret å jeg klarer ikke tyde hva det sier om orginal innmat eller om det er med: Hood includes threaded inserts to use stock mounting hardware. The pneumatic support cylinder is not used since it is too strong. Additionally, 1/3 of the latching pin springs should be cut off to reduce pressure on the hood, or weaker springs can be found at a hardware store. Can be painted if desired.

 

Det står også: "Comes with black fiberglass support frame. Carbon frame available at extra cost". Tror det menes at "ramma" inni er glassfiber, men kan leveres i karbonfiber. Hmm sikle sikle.. kunne trengt et sånt panser jeg også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget blir litt borte hvis ikke hele panseret er i carbon/glassfiber. Neimen om jeg gidder å limme på carbon-look greier på et original "panservange"

 

Men er det noen som vet hva et B4 panser veier? Står på ubernugen at dette carbon "jukset" her veier 15lbs = ca 6,8kg. Hvor mye kg spares????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden..

 

Har kjent at bakluken på coupen veie MYE!

Er d glasset så veie mye eller er d selve bakluken?

Hadden en spart mye vekt med og satt inn et plexiglass?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2'n din kan godt komme ned i 1200 kg uten skjermer, panser og dører osv i plast, men med bur. Komplette el vinduer m rammer veier 23 kg tilsammen på begge sider. Setter du inn plast her har du spart over 20 kg. Har du kjent på en klimapumpe noen gang? Takluke? Interiøret? Bare dashbordet veier like mye som en liten japsebil. Varmeapparatet/klimastyringa inne i dashbordet..?

 

Og når du først har tatt ut interiøret, kan du bare fortsette, da er det mye dilldall du ikke trenger lenger. Og sånn kan du holde på til krampa tar deg (jeg veit) :evil:

 

Har du flerne bilder av bilen din inni?

Har du fått den ner i 1200kg?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.