holder til 044 bosch bensinpumpe???

Anbefalte innlegg

har bare laget noe provisorisk foreløpig og den nye bensinpumpa er jo dobbelt å stor som den originale derfor måtte jeg knuse den orginale holderen å lage noe provisorisk foreløpig. er ganske jalla så trenger tips her. den originale filteret som sitter under pumpa passer heller ikke skikkelig så hva gjør man her? ser det er et filter inni pumpa! og hvilke mm er det på jengene på begge sider så jeg får skaffet adaptere med nippel på så jeg får bytta slangen å! reine ombygginga ta her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke 040 pumpa? Passer bedre og er faktisk laget for å plasseres i tank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er denne 040 mye bedre en 044?? tviler jeg sterkt på!

jeg plukker ikke ut en ny pumpe for så å kjøpe en tilsvarende bare fordi den ser litt anderledes ut utenpå. det er galskap!

det står vel ikke, jeg ønsker ny bensinpumpe? du skal høre det at jeg fikk ambefalt denne pumpa av alle jeg har snakket med vedr trimmingen min. nå vet ikke jeg, men mest sansynlig går det fleste for 044 pumpa likevel om dem skal ha den i tanken..vet om flere som har tilpasset og kjøpt en adapter som er beregnet for 044 i bensintank.

 

ser heller ikke for meg at du kan plassere 040 i orginalholderen heller, uten at det tilfeldigvis skulle være med en adapter til denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje 034motorsport holder til 044 pumpe i tank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje 034motorsport holder til 044 pumpe i tank?

 

flere som har det, men ikke i norge som jeg har funnet! er jo derfor jeg spør her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemer med at original pumpe ikke holder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemer med at original pumpe ikke holder?

 

fikk jo et eksempel på det før jeg bytta til 044. jeg bytta til turbo og 3" pipe ++. ladetrykke var ustabilt pga dårlig n75 og bilen ladet mye viss jeg ville. hadde noen drag før jeg viste problemet og da skurra det i pumpa når jeg kom opp i turtall.

fikk også besked om å bytte mtp trimmingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å bytte bensinfilter, bosh rs2 plugger og fikse fast pumpa skikkelig å sette i en ny slange i tanken. håper jeg merker litt etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja:) men blir noen kroner ja! 1.400 pluss frakt å toll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan b5 er.. men du fikk guide til s4c4:)

Denne er vel mer riktig for deg?

http://forums.quattroworld.com/a4/msgs/85051.phtml

 

Gjorde dette skiftet for 2 dager siden i min A4 B5. Det eneste jeg ikke hadde var "forlengeren" de skudde i bunn av pumpen for å få inntaket en liten centimeter lenger ned. Bare å kjøpe plastdelene hos møller, eller bestille ferdig pakke hos 034 http://www.034motorsport.com/fuel-injection-solutions-fuel-pumps-high-output-drop-in-fuel-pump-kit. Det koster noen kroner å gjøre det skikkelig, men verd det for å være sikker på bensintilførselen. Merker ikke noe ekstra lyd fra pumpa inne i bilen, men høres litt utenfor.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger dere opp større bensinrør også? Eller er de grove nok til å takle 700hester(som pumpa skal klare)? Hvor mye takler org bensinrør?

Er ikke det litt overkill mtp at du bare har 260 motorhester, Knut Olav? Pumpe fra f.eks. S4 får du jo billig, den er bolton og leverer mer enn nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere skal klage over at jeg har o44 pumpe. Hadde jeg ikke haft det så hadde veld det vært galt å? Viser seg godt at dere ikke har peiling.. alle tunere ambefalte meg å bytte til o44. Rart at dem skal ha feil som driver med dette daglig? For det første så var det aldrig kklart hvor mye hk jeg fikk. For det andre så svikta pumpa ved pådrag med org dyser før jeg mappa. For det tredje så blir det mere hk da jeg skal tilbake å øke trykket. For det fjerde, hvorfor ambefale meg å bytte pumpe når jeg allerede har 044 pumpe??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger dere opp større bensinrør også? Eller er de grove nok til å takle 700hester(som pumpa skal klare)? Hvor mye takler org bensinrør?

Er ikke det litt overkill mtp at du bare har 260 motorhester, Knut Olav? Pumpe fra f.eks. S4 får du jo billig, den er bolton og leverer mer enn nok..

 

Jeg har ikke større bensinrør, men skal heller ikke opp i 700hk. De jeg kjenner som satser skikkelig oppgraderer også slangene. Greit å gå for 044-pumpa først som sist så kan jeg være sikker på at pumpa i alle fall ikke er bøygen. Husk å bytt bensinfilter i samme slengen.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bytte filter i helga. Skal også sjekke pumpa igjen og prøve å fikse en bedre løsning der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere skal klage over at jeg har o44 pumpe. Hadde jeg ikke haft det så hadde veld det vært galt å? Viser seg godt at dere ikke har peiling.. alle tunere ambefalte meg å bytte til o44. Rart at dem skal ha feil som driver med dette daglig? For det første så var det aldrig kklart hvor mye hk jeg fikk. For det andre så svikta pumpa ved pådrag med org dyser før jeg mappa. For det tredje så blir det mere hk da jeg skal tilbake å øke trykket. For det fjerde, hvorfor ambefale meg å bytte pumpe når jeg allerede har 044 pumpe??

 

Oi, dårlig dag? Eller bare lite folkeskikk?

Spurte litt for egeninteresse også. Lurer på hva 'grensa' er før man må oppgradere rørene. Sier ikke at jeg har så jævla mye peiling, derav spørsmål..

Sier heller ikke at det er noe galt med den pumpa, helt topp å bruke den sikkert, vurderer selv denne.

Bare lurte litt på hvorfor du ikke gikk for en billigere og enklere løsning..

 

For det første, hvor mye tror du at du kommer til å få med den lille turboen? Maks 300 motorhester?

For det andre, tror nok det er noe galt med pumpa, siden du er omtrent den eneste med det problemet.

For det tredje, se "for det første"

For det fjerde, beklager det, var hvertfall ikke ment som et tips..

 

 

Lær av svaret til Vegard, det var et ordentlig svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.