Dyseberegning E85 s4 2.2 20VT

Anbefalte innlegg

her er loggen jeg fikk ut før jeg mistet kontakt...

dette er altså ikke i afr men lambda!

 

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en med turtall/ladetrykk og AF?

 

Jeg bruker hele tiden AF når jeg mapper, så for meg er det enklere å forstå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mulig? Hvordan skal jeg få til det? Går sikkert med sprut.. men med org hjerne som er chippa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra lambda-loggen så skulle bilen gå helt fint, gjorde den det ?

Ser ut som motoren går fetere, lambda=0,76?, når du får ladetrykk. For deretter å bli magrere, lambda=0,84?, ved økende turtall ??

Synker ladetrykket mot max RPM ?

 

Ser nå at bilen virket fint FØR bytte av:

- Bensintrykksregulator

- Bytte fra original MAP/trykksensor (2,5barA?) til 3,0barA

Er dette riktig oppfattet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra lambda-loggen så skulle bilen gå helt fint, gjorde den det ?

Ser ut som motoren går fetere, lambda=0,76?, når du får ladetrykk. For deretter å bli magrere, lambda=0,84?, ved økende turtall ??

Synker ladetrykket mot max RPM ?

 

Ser nå at bilen virket fint FØR bytte av:

- Bensintrykksregulator

- Bytte fra original MAP/trykksensor (2,5barA?) til 3,0barA

Er dette riktig oppfattet ?

 

jeg fikk ikke sett det.... men der du ser at lambdaen går ned betraktelig så gir jeg full gass å får fullt ladetrykk....

 

 

det stemmer det cato.. før så gikk den som bare det! jeg misstenker at lambdaen fucker litt!

en annen ting som jeg stusser på (jeg bruker en dp som fulgte med bilen ... der er lambda plassert ca 10 cm fra eksoshuset på turbo vet ikke om dette kan ha noen betyning, i tillegg er lambdaen litt hvit.. så den blir gaaanske varm tror jeg...

 

 

tok å leste ut feilmld fra vagcom

 

3 Faults Found:

 

00533 - Idle Speed Regulation

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)

29-00 - Short to Ground

 

 

00533 og 65535 er vel pga at jeg ikke har orginale deler.. som f.eks btr dyser og chip...

 

disse feilene er di som kommer opp igjen etter at jeg har sletta....

 

 

 

jeg har igjen rekalibrert å da virker det som den fungerer igjen... MEN jeg har ikke vært ute å kjørt...

 

 

grunnen til at jeg mistet kontakt med lambda via logworks er pga jeg har en DRITT com til usb kabel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mulig? Hvordan skal jeg få til det? Går sikkert med sprut.. men med org hjerne som er chippa?

 

Jeg bruker en sånn i tillegg

 

http://www.innovatemotorsports.com/products/lma3.php

 

Brukt riktig kan man da få ut både ladetrykk, rpm og AF. Da kan jeg gå direkte inn i mappen og endre der det trengs, si feks at jeg vet 1 bar trykk på bensin har en AF på 12.8 ved 6500 rpm, da kan jeg finne 6500 i chippen (eller nærmeste celle) og endre dysetiden slik at den går fetere. Et veldig bra verktøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bumper opp denne igjen jeg...

 

 

har nå fiska ALLE lekkasjer, sjekket sensorer og tatt diagnose på bilen ...

 

det ENESTE jeg kan tenke meg er at det kan være lambda sensoren som er dårlig,

er det noen som kan hjelpe meg med finne en løsning på hvordan jeg kan konstatere at lambdaen er defekt/dårlig?

 

 

ifølge bååde Egil og Jonus skal dette oppsettet kjøres med 630 dyser...

 

alle utregninger sier det samme

 

630 dyser klarer 410 hk på e85 sies det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAAAA!! ENDELIG! :D

 

Funker det nå? hvor lå feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda var problemet. .. synes dog at bensintrykk fortsatt er veldig lavt..

(2.5 bar)

Så blir å sende dyser på autoex til flowtesting:)

Se om det ligger i dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.