#26 Skrevet August 21, 2013 her er loggen jeg fikk ut før jeg mistet kontakt... dette er altså ikke i afr men lambda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 21, 2013 Du har ikke en med turtall/ladetrykk og AF? Jeg bruker hele tiden AF når jeg mapper, så for meg er det enklere å forstå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 22, 2013 Jeg vet ikke om det er mulig? Hvordan skal jeg få til det? Går sikkert med sprut.. men med org hjerne som er chippa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 22, 2013 Utifra lambda-loggen så skulle bilen gå helt fint, gjorde den det ? Ser ut som motoren går fetere, lambda=0,76?, når du får ladetrykk. For deretter å bli magrere, lambda=0,84?, ved økende turtall ?? Synker ladetrykket mot max RPM ? Ser nå at bilen virket fint FØR bytte av: - Bensintrykksregulator - Bytte fra original MAP/trykksensor (2,5barA?) til 3,0barA Er dette riktig oppfattet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 22, 2013 Utifra lambda-loggen så skulle bilen gå helt fint, gjorde den det ?Ser ut som motoren går fetere, lambda=0,76?, når du får ladetrykk. For deretter å bli magrere, lambda=0,84?, ved økende turtall ?? Synker ladetrykket mot max RPM ? Ser nå at bilen virket fint FØR bytte av: - Bensintrykksregulator - Bytte fra original MAP/trykksensor (2,5barA?) til 3,0barA Er dette riktig oppfattet ? jeg fikk ikke sett det.... men der du ser at lambdaen går ned betraktelig så gir jeg full gass å får fullt ladetrykk.... det stemmer det cato.. før så gikk den som bare det! jeg misstenker at lambdaen fucker litt! en annen ting som jeg stusser på (jeg bruker en dp som fulgte med bilen ... der er lambda plassert ca 10 cm fra eksoshuset på turbo vet ikke om dette kan ha noen betyning, i tillegg er lambdaen litt hvit.. så den blir gaaanske varm tror jeg... tok å leste ut feilmld fra vagcom 3 Faults Found: 00533 - Idle Speed Regulation 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42) 29-00 - Short to Ground 00533 og 65535 er vel pga at jeg ikke har orginale deler.. som f.eks btr dyser og chip... disse feilene er di som kommer opp igjen etter at jeg har sletta.... jeg har igjen rekalibrert å da virker det som den fungerer igjen... MEN jeg har ikke vært ute å kjørt... grunnen til at jeg mistet kontakt med lambda via logworks er pga jeg har en DRITT com til usb kabel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 22, 2013 Jeg vet ikke om det er mulig? Hvordan skal jeg få til det? Går sikkert med sprut.. men med org hjerne som er chippa? Jeg bruker en sånn i tillegg http://www.innovatemotorsports.com/products/lma3.php Brukt riktig kan man da få ut både ladetrykk, rpm og AF. Da kan jeg gå direkte inn i mappen og endre der det trengs, si feks at jeg vet 1 bar trykk på bensin har en AF på 12.8 ved 6500 rpm, da kan jeg finne 6500 i chippen (eller nærmeste celle) og endre dysetiden slik at den går fetere. Et veldig bra verktøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 31, 2013 jeg bumper opp denne igjen jeg... har nå fiska ALLE lekkasjer, sjekket sensorer og tatt diagnose på bilen ... det ENESTE jeg kan tenke meg er at det kan være lambda sensoren som er dårlig, er det noen som kan hjelpe meg med finne en løsning på hvordan jeg kan konstatere at lambdaen er defekt/dårlig? ifølge bååde Egil og Jonus skal dette oppsettet kjøres med 630 dyser... alle utregninger sier det samme 630 dyser klarer 410 hk på e85 sies det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 3, 2013 JAAAA!! ENDELIG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 3, 2013 JAAAA!! ENDELIG! Funker det nå? hvor lå feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 3, 2013 Lambda var problemet. .. synes dog at bensintrykk fortsatt er veldig lavt.. (2.5 bar) Så blir å sende dyser på autoex til flowtesting:) Se om det ligger i dem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...