Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 2006 mod 2,5 touareg som "hakker" litt ved moderat akselrasjon i slak motbakke. Jeg byttet nylig automatolje men det ble ikke bedre. Noen som har peiling på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått 1000 svar på samma spørsmål, software (girer ikke ned når den skal) ,svinghjul og mer. Jeg kjørte sånn i 3år, ga den bare en kjapp kick down når jeg visste den ville hakke. Min var ikke sånn i sport giret. Spesiellt symton som ingen har gitt meg et konkret svar på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje sikker på om det vil hjelpe, men du kan prøve en reset av girkassa/throttel:

1. Turn the key to the on position.

2. Press the pedal all the way to the floor (Past the kickdown)

3. Hold for at least 5 seconds

4. Turn the key off"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en som slet med det samme problemet der... men den var i tillegg vanskelig og starte om den stod i bakke.. men gikk greit da den var i plan..

sliter du med det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke problemer med å starte, kun ved moderat akselerasjon. Ved å gi litt ekstra gass merker jeg det nesten ikke. Og det er kun i 4og 5 gir jeg kjenner hakkingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar men det hjalp ikke:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Akkurat samme symptom har jeg på min 98mod A6 2.8 Quattro Tiptronic. Hadde det en liten periode tidligere. Men nå virker det som det kommer lettere.

Kan fremprovosere dette spessielt i motbakke med lavt turtall (type 1700-2000rpm). Virket som det skjedde lettere i 4 og 5 gir. Med en kickdown/gasspådrag så den girer forsvinner problemet.

Har du funnet ut noe mer om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat med samme problemet, i vanlig modus så går den rett på høyeste gir og legger seg gjerne på 1200 o/min, med den minste motbakke som krever litt mer gass så rister/romler det i bilen før den reagerer og girer ned.

I sport modus legger den seg gjerne på 2000 o/min og blir masete.

Er det software fiks, olje på girkasse, eller rens av slanger innsu egr kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat med samme problemet, i vanlig modus så går den rett på høyeste gir og legger seg gjerne på 1200 o/min, med den minste motbakke som krever litt mer gass så rister/romler det i bilen før den reagerer og girer ned.

I sport modus legger den seg gjerne på 2000 o/min og blir masete.

Er det software fiks, olje på girkasse, eller rens av slanger innsu egr kansje?

hadde lignende på a6'en. 01 2,5 tipronic.

la inn høyeste gir uansett hastighet og måtte gi ett rapp med pedal for at den skulle gire ned i bakker.

girte opp bare man antydet å slakke på pedal og hadde en følelse at kassa levde sitt eget liv

var sprekk i slangen mellom lmm og turbo som var problemet på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.