Tolke hvordan motor brenner olje. 1.8T AEB

Anbefalte innlegg

Hei!

Min A4 TQ (har gått over 313k), ryker veldig og brenner olje når jeg går på gassen etter å ha bremset på giret i utforbakker med litt lengde, 200m+.

Er det turbo eller ventiltetninger?

 

Jeg har hørt at hvis bilen ryker etter å bremset mye på gir, er gjerne ventiltetninger som er morkne, da motoren via det høye vacuum som oppstår, drar luft/olje gjennom tetningene.

Ryker det mye under pådrag, er det gjerne turboen på eksossiden, da stresset turbo slipper olje gjennom tetningen.

Hvis den ryker hele tiden, gjerne tett veivhus vent eller defekt tetning på kompressorsiden av turbo.

 

Er mine antagelser riktige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og vere stempelringer, ventiltetninger/turbo ryker som regel da bilen står på tomgang og går med driftstemp. men det er berre min erfaring då.. ta ein komp test så får du ein peikepinne, er komp bra er det mest sansynlig ventiltetninger, og dei greie ein skifte uten å ta av toppen med litt triksing, korleis er olja di? om stempelringer er dårlige vil og olja bli gradvis tynnere og lukte bensinaktig som føre til meir oljeforbruk og lavere oljetrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet det er dårlig komp på syl 1, mulig det er der det ligger da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.