#1 Skrevet August 19, 2013 Har en 1997 mod Audi A6 2,5 tdi r5 (115hk) som går dårlig over 3000 rpm. Har lest litt hær men finner ikke noen med samme feil http://forum.vacn.no/showthread.php?112562-Samletr%E5d-motor-R5-2-5-tdi-(AAT-AEL)-feil-fusk-startvansker-r%F8yk Finner ingen feilkoder og bilen starter og går fint. Har problemer med å få mere en 3000 rpm. Får og litt sort røyk når jeg prøver å kjøre over 3000 rpm. Noen som har noen tips?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2013 Hørtes ut som noe av samme feilen jeg hadde på 100en min og der var katten tett. Var mye mer turtallsvillig etter den var staka ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2013 Prøvd å skifte diesel filter? siste jeg skifta etter å ha testet annen jerne, følere ol. men ble bra med nytt filter:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2013 Virker som den går greit opp til 3000rpm,nesten som turbo ikke slår inn. Fikk ikke opp noen ved diagnose,kan det vere lmm som er dårlig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2013 Prøvde å koble lmm ut i sted,bilen var helt lik som den er i koblet. Skal det ikke vere forskjell på bilen om den er koble i eller ikke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2013 Prøvde å koble lmm ut i sted,bilen var helt lik som den er i koblet.Skal det ikke vere forskjell på bilen om den er koble i eller ikke?? Ja bilen skal gå dårligere når LMM er koblet ut, merkbart. Kattene på disse med FWD er ikke såutsatt for tetting som Quattroene. Merker du at turbo kommer på ca 16-1800 omdr/min? Sjekka timingen på pumpe? Som nevt høyere opp er det greit å ha filtre i orden, så hvis luft- og dieselfilter er gamle skift dem først som sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2013 På denne er det ikke merkbart når jeg kobler ut lmm. Turbo kjennes bra ut og trykk slanger hadde ingen hull. Kjenner at turbo kobler inn ja,men stopper opp når den nærmer seg 3000 omdr/min Har ikke sjekka timingen på pumpa nei. Har heller ikke skiftet reim eller pumpe før den begynte å gå dårlig. Luft filter er byttet,ikke diesel filter(er kanskje på tide:)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2013 Ny diesel filter montert,ingen forskjell. Vasket av lmm i full fart med elektro spray,ble ganske mye bedre med en gang. Får vaske litt til i mårgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 29, 2013 Sjekket status på EGR? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 29, 2013 Bilen ble bra etter lmm vask:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 30, 2013 Bilen ble bra etter lmm vask:) Så bra Har du lyst til å beskrive fremgangsmåten for andre som kan komme over noe lignende problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 30, 2013 Min måte å vaske LMM på er gummihansker på hendene og slå inn litt silikon fjerner i LMM og riste løs... Gjenta tre ganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 30, 2013 Min måte å vaske LMM på er gummihansker på hendene og slå inn litt silikon fjerner i LMM og riste løs... Gjenta tre ganger Mer en 3 ganger så leker du me'en;) Er dette noe som vil funke permanent om en lmm er dårlig? Eller utsetter du bare at den blir ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 31, 2013 Silikon fjerneren ble sort å jævlig så det vasker vekk avleiringer på måle elementet. Gjorde det på en kompis sin T4 for 3mnd siden og den funker gull. Har vel kjørt 6000 og av det 4000 med campingvogn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 3, 2013 Tok av lokket på lmm og vasket godt med elektro spay,limet så på lokket igjen. Alt ok nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 3, 2013 Har nettopp kjøpt meg en lik bil som deg, men har ikke studert LMM. Går det an å reparere LMM? De bilene jeg har hatt før med LMM, har bare vært å kaste hvis de røk/fusket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...