Hjelp til Foliering/Plast dip bil

Anbefalte innlegg

Noen/vet som kunne være behjelpelig å Foliering/Plast dip av en bil?

Det er en Vw Passat 3BG Highline 2002 modell.

Kontakt PM, ell her! :) (selvfølgelig betalt!: vinke : )

Hadde vært supert!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går du for plastidip ville jeg (og trolig må) du gjøre det selv. Er såpass nytt i Norge at det ikke er noen som har nok erfaring til å tilby det (av firmaer iallefall)

Det er også så enkelt at jeg nok hadde gjort det selv, vanskeligste biten er nok maskering. Selve legging av plastidip er enkelt og kan nesten ikke gjøres feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har sett av Plastdipping på Youtube så er ikke maskering noe man gjør.

Bare skreller av det overskytende.

Ser ut som lett å få brukbart resultat også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.., Lest litt på nett og sjekka masse Youtube vidoer.

Ser veldig alright ut også, tenkte å kjøpe inn det som trengs, er ikke så dyrt å få take fra USA eller England :P

Noen som vil fortsatt hjelpe :P:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har sett av Plastdipping på Youtube så er ikke maskering noe man gjør.

Bare skreller av det overskytende.

Ser ut som lett å få brukbart resultat også.

Du burde maskere brorparten av vinduene (evt så må du kaste bort plastidip ved å gå over de like mye) samt åpninger du ikke ønsker å få plastidip på.

Jeg tok plastidip på listene rundt vinduene og da så bilen slik ut (si i fra hvis jeg skal fjerne bildet) Lot det være ca 1 cm mellom der jeg skulle ha dip og maskeringen. Tok etter det var tørket å fjernet maskeringen og rev av den stripen mellom listene og maskeringen.

20130817_211818.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har dippa felger og en audi a4 meget skøy og enkelt. Men det skal sies det man ser han fra dipyourcar.com gjør så lett er ikke like lett. Dippen kan fort få appelsinhud og slikt. Men ja det er lett og sprøyte på og få et bra resultat. Med min erfaring til å begynne med er å ikke lage for mange detaljer for det kan fort bli problemer når maskeringen skall rives av. Begynn med noe enkelt og lær deg med blandingen og sprøyta så kan du forske videre :) jeg fikk ærfare det at hvis jeg lasprøyta for mye ble d en litt blankere stripe enn om jeg holte den rett:) som oppå taket dær det er litt vanskelig å nå till. Jeg bestilte fra norbond.no jeg bestilte blazeorange og mattsvart og lakkfortynner, malings sprøyte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar så lenge.., jeg får se hva jeg gjør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.