Mekke senkesett, Audi A4 B5

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Supersport Black Evolution, har lyst til å montere dette selv og trenger litt veiledning.. vil 40-50mm bli bra på A4 B5? har fått senkesettet, men lurer også på om jeg må bytte andre deler som blir demontert nå før jeg setter på de nye.. :-)

http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a4-b5-95-01/supersport-black-evolution

Takker for svar på forhånd!

Note: bruker denne guiden: http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"lageret" på b5 er jo ikke annet enn en foring, så ikke mye slitasje, men greit å bytte:)

Du bør gå over å kjenne på foringer og kuleledd i forstilling, da disse ofte er slitene. Veldig greit å få bytta sammen med senk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, men fjærbeinslageret på b5 er vel prone to failure..det er iallefall min erfaring :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt lageret, jeg måtte bytte det rett etter at jeg monterte coilovers, kjip og måtte gjøre jobben på nytt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for all hjelpen, linken var til god hjelp foran! :) men siden jeg har fwd 1,8 ble det litt annerledes installasjon bak... Desverre hører jeg veldig sensitive lyder ved ujevn vei, og da mener jeg alle veier utenom hovedveien. Dette gjelder kun bak settet :-) fjærbeinslageret ligger liksom løst på toppen, når mutteren ble strammet var den fortsatt løs, god margin på 2-3cm å gli fritt på. (regner med det er ulyden, mangler jeg foring muligens?

Setter stor pris på all hjelp her, aldri gjort slikt før. Gøy å prøve seg fram :-)

Bildet av bilen etter montering. :-D

nabynyqy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.