30/40mm Senkefjører til S6 C4 Quattro type komfort

Anbefalte innlegg

Det blir en ren bruksbil så jeg vil ha bilen litt nærmere asfalten men vil ikke miste komforten.

 

Hva slags utvalg har man da? Det første jeg tenkte på var H&R og Vogtland, men har jo ikke noe erfaring med dette.

 

What to do? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach bør du jo ha med i vurderinga. Jeg har akkurat montert 35/30 Eibach fra Aron Komlosi her inne (senking.no)

Er min andre S6 med Eibach.

Senker ikke ekstremt lavt, men er bra på veien. Heller litt mer over på sport enn komfort. Du får det vesentlig hardere enn med f.eks org. sportsunderstell.

Det har jeg inntrykk av at man gjør med alle sett.

 

Disse bilene begynner jo raskt å ta borti ting med buken når man senker, så på en "ren bruksbil" som du sier, så kan man jo ta det med i vurderinga.

Kjørte H&R på forrige S6, må si kjørefølelsen var ganske lik som Eibach. De fjærene var forøvrig sikkert en cm kortere, så det kan jo tyde på at H&R har litt mer komfortegenskaper.

 

De fjærene jeg tok av bilen når jeg skiftet nå, var fra Vogtland, men disse var ødelagte, så jeg vil ikke uttale meg om hvordan de oppfører seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgen, tusen takk for fantastisk hjelp!

Veldig mye bra info her.

 

Du sier noe der, at det ikke skal være for komfortabelt heller. Fartshumper og klaring i hjulbuene må man nok ikke glemme helt vekk :).

 

Jeg skal se litt på forskjellig senkesett.

35/30 hørest veldig bra ut allerede. :)

 

Takk igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat montert Lowtec fra senkning.no og ble bra fremme 35mm men "rompa" litt høy med 30mm. Fjærene er gode og komfortable, er bilder i min tråd etter senk. God klaring i hjulbuer bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Synes faktisk at det var fortsatt litt høy med 35mm. Håper bilen din senker seg litt etterhvert. Men jeg ser også at du har 19", jeg går for 18", men har vell ikke så mye å si egentlig.

Skal se litt rundt på nett og sjekke ut hva som er best. Kanskje det finnes 45/40 et sted. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAW har et 55/35 kit. Tror ikke de har forhadler i Norge. Er noen merker som ikke er vanlige her til lands som har alternative kit, både tysk og amerikanske.

Sjekk verdensveven!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det veldig for fordel å være tysk :).

 

KAW hadde jeg i første bilen min. Kjøpte bilen sånn.

Bra komfort, veldig lavt og veldig mye rust og demperlekasjer.

Litt usikker angående KAW.

 

Leste gjennom senketråden og det ser ut som en vanskelig sak. Noen biler ser fantastisk ut med 40/40, noen ikke.

 

Justerbart er ikke aktuelt heller, men det lager mindre problemer :).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt to KAW-sett på ulike Einser-Gölfe og har begge gangene valgt utførelsen med gule Koni. Den billige basisvarianten var aldri noe tema. Eventuelt kjøper man bare fjærer derfra og Bilstein B8 et annet sted i D:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og har hatt flere C4 med forskjellige oppsett hva anggår dempere og fjærer :) Mest fornøyd var jeg med den forrige S6 V8'n min , den hadde 40mm senk fra H&R og bilstein sport dempere :) den hadde i mine øyne perfekt blanding senk , stivhet og komfor :) Subba nesten aldri med den , og tilta fremover.

 

Er ikke fornøyd med S4'n jeg har nå , 40mm senkefjærer fra P&R og orginale dempere. Sigen på ræva , alt for høy forran og selfølgelig for myke dempere.

Her må det forskes!

 

S6'n jeg har nå har 35mm H&R. Og er fornøyd med stivhet og komfor , men for høy forran , ukjente dempere.

Dette blir bytta ut med 60/40senk fra weitec om ikke lenge , og skal få tak i bilsteindempere til den også.

 

Har også en A6 ,med 35mm eibach ,

Denne er lavere enn de tyngre S bilene. Samtidig som den er fin å kjøre.

Sachs dempere montert her. Litt myk. Og kan skrape litt asfalt :)

 

Skal se om jeg ikke finner noen bilder av disse når jeg kommer hjem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme som Bård skriver, var inntrykket jeg satt igjen med etter å ha lest og lett i timevis etter info om senk til C4. Tror jeg har sett flere V8 som er mer fremoverlent og har fin senk enn 20vt. V8'en er vel litt tyngre enn 20vt, men er det så mye at det har noen betydning hvis det er samme fjører som brukes? Tror H&R har flere typer 40mm til S6 S4. Stian monterte H&R 40mm og var misfornøyd, så fikk han noen andre fjærer bak i stedenfor http://forum.vacn.no/showthread.php?126660-Bergen-lokallag-Stian-Hjertås&p=1490513&viewfull=1#post1490513.

 

Slitne toppforinger bak, kan også gjøre at den blir 1 cm segen bak.

 

Image?id=899e2e1cd964497896afcee02bcef4e

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte i 10 år med H&R og Bikstein Sprint på Min S6. Meget komfortabelt og aldri problemer med at den tok nedi utenom hvis man fløy over noe telehiv i 100++.. Utmerket samtidig til banekjøring.. Som de fleste nevner så blir S6 avant litt høy i hekken med de fleste type fjærer. Dette løste jeg ved at Bilstein demperene har løst fjærsete. Ved å lage nytt spor 2cm lenger nede på demperen til laseringen så ble høyden perfekt.

 

Liker man det stivt og med mulighet til å justere så ville jeg valgt H&R og Gule Koni (som jeg monterte men solgte bilen )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.