Audi 200 dynamo lader ikke "ny dynamo" *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei. Har en audi 200 tq 86 som ikke lader. Har byttet dynamoen og den lader bare 11.66v

 

Alt er koblet riktig og har fulgt den blåe kablelen som går fra D+, Men finner ikke noe brudd.

 

Volt lampen begynner og lyse etter ca 5min tomgang og bilen stopper tilslutt.

 

Leste på et engelsk audi forum at noen jumper en kabel fra B+ til D+ så lurer på om det funker?

 

Tenningslåsen har dårlig kontakt så lurer på om den har noe med dette og gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt litt idag. Ser på noen bilder hvordan dynamoen fungerer. Ser at D+ går til ignition switch, Men det er ikke noen blå kabel på tenningen på min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser ladelampa når du tar på tenning før du starter bilen ? D+ går fra dynamo og inn i ladelampe så videre til tenningsbryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ladelampen lyser ikke når jeg tar på tenningen. Ser på den nye dynamoen at det er en utgang det står W på. Det skal vel ikke noe på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladelampa skal lyse når du tar på tenninga, hvis ikke så får ikke dynamoen "beskjed" om å begynne å lade. Prøv å mål spenning fra tenningsbryteren og inn på lampa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ladelampen lyser ikke når jeg tar på tenningen. Ser på den nye dynamoen at det er en utgang det står W på. Det skal vel ikke noe på den?

 

W er uttak for turteller. ofte brukt på dieselmotorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd og jorde D+ ladelampen kom ikke på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe teit, kan det være lade-lys pæra som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrev først at ladelampa kom på med tenning, men ser du har fjernet innlegget igjen. Har du testet at lampa funker ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja måtte teste igjen og den funket ikke :P Leste litt om den pæra. Skal prøve og sjekke om den er gåen :P Men vis tenningslåsen er slitt kan det ha noe med problemet og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke umulig at det er pæra da ;) Men ja tenningsbryteren kan også tulle det til. Den trenger 12v signal fra tenningsbryteren for å starte å lade.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du prøver å legge d+ kabelen til +. Kommer det lys i lampa da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å legge opp en provisorisk lade-lys krets? +batt --> pære --> dynamo (d+)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lys i pæren med og strekke en kabel fra +, Men når jeg vrir tenningen til hakk 2 så slukker den.

 

Får vel prøve og strekke en ny kabel imorgen

 

Edit: Prøve og fjerne tenningslåsen men bolten den sitter med er slipt HELT ned..... Må vel finne på noe lurt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du strakk en kabel i fra + også til hva ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai. Da skal jo pæra og tenningsbryteren være i orden da :P Helt sikker på at ledning mellom pære og dynamo er ok ? Prøv som Freddy sa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve og strekke en ny en imorgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har strukket en kabel men vet ikke hvor jeg skal koble den til i instrument panelet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd som freddy sa først ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket ikke blir bare lys i lampen med tenningen av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lurer på en ting. Den lader 14v med ledningen fra batteriet til D+ er det skadelig for dynamo og batteri med den løsningen? Får ikke byttet tenningslås siden bolten den sitter med er slipt ned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy f*** føler med som en idioit, fik fikset problemet :D var kontakten dil D+ ved turboen som var dårlig....

 

Takker for all hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det da ;) Derfor det er viktig å være nøye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.