Anbefalte innlegg

Har problemer med at det kommer blå røyk når jeg trår på / ruser opp motoren og slipper gassen...Ikke noen blårøyk under normal kjøring... Hva er galt? Ventiltettingene, stempelringer...?

 

G-lader er nyoverhalt for ca.7000km siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oljeforbruket? Hvor mye olje har den brukt siden sist oljeskift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling... Har hatt bilen i 1 dag...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ivertfall være :

 

Dårlige ventiltettninger

Gjenomslag i motor

Slakke simringer i g-lader.

 

 

Begynn med å ta en komposjonstest ?

 

 

Hvor mye er den gått ?

 

Hvilket ladetrykk har du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gått 227k....Får instrument til uka, så da får jeg sjekket trykk... Laderen skal være nyoverhalt...Skal og få tatt kompresjons test...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slitte ventil tetninger er vel typisk hvis den blå ryker når man slipper gassen. var sånn på en bmw jeg hadde hvertfall. kjørte på litt og slapp gassen så ble alt tåkelagt etter bilen : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laderen skal være nyoverhalt...

 

Halvveis på topic, men: Er det noen G-Ladere som ikke "skal være nyoverhalt" når bilen selges...?

 

Går og fint å gruse dårlige simringer på 7000km. Med dårlig balansert lader og slappe lagre så er det en smal sak å raspe en NAK-ring på den strekninga...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med at det kommer blå røyk når jeg trår på / ruser opp motoren og slipper gassen...Ikke noen blårøyk under normal kjøring... Hva er galt? Ventiltettingene, stempelringer...?

 

G-lader er nyoverhalt for ca.7000km siden

 

Hvem er det som overhalte laderen? Ser ut til at det hverken er meg eller Thrane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det som overhalte laderen? Ser ut til at det hverken er meg eller Thrane

 

Da må det jo være noe jalla, eller...? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det jo være noe jalla, eller...? :)

 

Ligger nok i kortene det da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volksport overhalte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volksport overhalte :)

 

Oops... :) Si fra hvis det er noe vi kan hjelpe med da. Send lader inn igjen hvis du ikke finner ut av det. Er noe feil vil det gå på garanti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare flire litt der :)

 

 

Er nok ventiltettninger eller stempelringer ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :

 

Volksport overhalte :)

 

Huff, dette var morsomt... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare flire litt der :)

 

 

Er nok ventiltettninger eller stempelringer ...

 

Jeg og... Tror vi satser på ventiltettinger... :)

 

Sjekk imidlertid ladetrykk på G-Lader. Alt kan skje på 7000km...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er "normalt" ladetrykk med 68mm hjul?

Hvilke plugger anbefales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg ikke husker helt feil ladet min 0,9bar ved max turtall med 68mm hjul. Men det er og mulig at jeg husker feil og at det var 65mm. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.