Ny oppkoblet sm4 ingen gnist, Noen som har cal fil?

Anbefalte innlegg

Hei

Ser ut til at jeg trenger mer hjelp her :)

Har nå koblet opp en sm4 med 1,09 chip på en 3b motor men får ikke gnist.

Har 60-2 triggerhjul i front med hall giver og krb trigger med hallgiver på kam sync.

Sånn det står nå så har jeg 7 tenner mellom sensor og manglende tenner når motor står i tdc, som blir ca 40grader.

Og Cam synk står sånn som dere ser på bildet nedenfor der motor står i tdc.

Bensinpumper starter når jeg tørner motoren men ingen gnist, men det rare er at når jeg kun skrur på tenningen så knittrer det litt i coilene, altså coilene får litt signal fra sprutet når motor står i ro så du hører at di jobber litt.

Og jeg mener alt skal vere rett koblet, jeg har også prøvd og koblet av hallsensorene men enda så kommer den lyden fra coilene.

Er det noen her på forumet som har kjørt med dette trigger oppsettet som evt kan sende meg et program for oppstart? : rock :

Kjører med 034 high output dis coiler.

Jeg mener også jeg har satt opp til sequensiell tenning og, legger ved et bilde av hvordan jeg har gjort det :)

20130824_203704.jpg

20130824_203653.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at ve edge står feil instilt kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten stundt siden jeg holdt på med Autronic men begge sensorene er ihvertfall Reluctor, mener ve edge er falling.

Kan du ta bilde av triggeroppsettet?

Sm4 har også en slags oscilloskop-funksjon som du kan bruke, mens du drar den på starteren kan du trykke på enter et visst sted, da får du se trigger-signal, om den trigger dyser og coiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp

Ser på ostiloscoopet at den har puls på ign og inj. Og triggerene ser grei ut tror jeg.

Men problemet er at ign utgangene sender ut konstant spenning + når tenning står innstildt på -ve edge. Vist jeg switcher over på +ve edge og tørner motor så blinker prøvelampa som er koblet til ign utgang nr 1 sån som den ha skulla jort på -ve edge :)

Liten stundt siden jeg holdt på med Autronic men begge sensorene er ihvertfall Reluctor, mener ve edge er falling.

Kan du ta bilde av triggeroppsettet?

Sm4 har også en slags oscilloskop-funksjon som du kan bruke, mens du drar den på starteren kan du trykke på enter et visst sted, da får du se trigger-signal, om den trigger dyser og coiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurte meg selv med tenningslampe, den fungerer ikke før motoren går. Ellers blinker den bare på måfå om du drar den på starteren.

Tror det letteste er å ringe KRB og spørre om innstillinger faktisk. Var det jeg endte opp med når jeg ikke fikk det til. Viste seg jeg hadde feil oppsett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går så vidt en liten stund nå, men hørest ut som en gammel snekkemotor. Får heller ikke opp turtallet før den stopper igjen.

Har du fila fra sm4 din da?

Eller er det noen andre som har eller kan se på programmet mitt om det er riktig? :P

Jeg lurte meg selv med tenningslampe, den fungerer ikke før motoren går. Ellers blinker den bare på måfå om du drar den på starteren.

Tror det letteste er å ringe KRB og spørre om innstillinger faktisk. Var det jeg endte opp med når jeg ikke fikk det til. Viste seg jeg hadde feil oppsett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.