#1 Skrevet Mai 22, 2005 Har et skruehull i frontleppa(ja jeg skrudde for langt)...... Hva ville dere tetta med? Sparkel sprekker, lurer på å bruke glassfiber, men en mulighet er jo å putte no smelta plast nedi, men har lite lyst til å kline til loddebolten med plastikk...... Hva ville dere gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2005 Hvor stort og dypt er hullet? Jeg ville brukt enten Sikaflex eller karosserilim. Ingen av disse sprekker siden de beholder elastikken etter herding. Sikaflex får du på farvehandeller, byggevareforretninger eller båtutstyrsbutikker. Karosserilim kjøper du på bilrekvisitabutikken. Karosserilimet er 2-komponent og egentlig beregnet på metall, men jeg har brukt det med hell på myk plast før og det funket greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2005 Ingen av disse funker vel når dette skal lakkeres...da blir iallefall sikaflexen for myk.......enig? Hullet er så litet som et skruehull.....dvs litt større enn åpningen foran på en kulepenn eller noe slikt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2005 Sikaflex skal kunne lakkeres. Hvis det benyttes korrekt grunning til lakken så bør ikke det være noe problem. Hvis du er skeptisk til mykheten så er jo plastsveising neste alternativ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2005 Dvs at du ikke tror glassfiber funker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2005 Har et skruehull i frontleppa(ja jeg skrudde for langt)......Hva ville dere tetta med? Sparkel sprekker, lurer på å bruke glassfiber, men en mulighet er jo å putte no smelta plast nedi, men har lite lyst til å kline til loddebolten med plastikk...... Hva ville dere gjort? Det greieste er å kline til loddebolten litt, evt kjøpe en til formålet... Sikaflex er ikke å anbefale å lakkere på, ihvertfall ikke til dette formålet. Slip reint omådet rundt hullet med fint papir (P320) for å ikke ripe plasten for mye, bruk loddebolten til å smelte plasten rundt hullet inn mot hullet. Slip over det smelta området med P180 etterfulgt av P240. Så må du sparkle med sparkel til plast, og helst bruke en plastprimer først. Sparklen sliper du med P180 etter fulgt av P240 og P320. Da kan du grunne med en fyller. Her må du også bruke en plastprimer først. Denne slipes med P320 etterfulgt av P500 og P800. Da har du en grei overflate du kan lakke på. Hvis du skal flekke med en spray boks, må du slipe ut kantene på skadeområdet med P1500, og lakke innenfor der. Da kan du polere overgangene, og resultatet bør bli greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...