Golf Mk2 1991 4 dørs med tak luke. Fukt i Baggasjerom

Anbefalte innlegg

Hei.

Er plaget med fukt i baggasjerommet på min GOlf 2. Bilen er utstyrt med takluke.

Er det noen som vet om noen typiske ting som fører til denne fukten?

Har hørt at det kan være i forbindelse med dreneringen til takluken.

Noen som har erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en Jetta Mk2, riktig nok uten takluke, med fukt i bagasjerom. Skjønner ikke helt hvor dette kommer fra, men det er jo mye stål som fukt kan "slå seg" på . Har du sett på dempertoppene ? Sjekket skumgummipakningen til baklyktene ? Skiltlys ? Gummipakning rundt VW emblem ? Mange plasser det kan komme vann eller fukt inn her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser for meg at jeg bare må begynne i ett hjørne å jobbe meg rundt ;) takk for gode forslag og tips. om andre skulle vite om noe setter jeg pris på tilbakemelding ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tette dreneringsrør fra takluke er vel et kjent fenomen? Kommer ut bak fangeren er det vel (lenge siden jeg har kikket på slikt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Takk for svar. Husker du om disse må plukkes frem eller om jeg kan stake de opp på noe hvis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje en blåsepistol fikser biffen ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du formykje trykk på blåsepistolen så kan du risikere at slangen hopper av og da må du ned med taktrekket.

men. korleis står bilen? flat mark, bakke?

på min jetta og golf så var det typisk at det kom inn vann i karrosseriskjøtane rundt lykter, under bakluke pakning bla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

Takk for mange gode forslag. Får ikke testet noe før til helgen men alt er notert :) Bilen står generelt parkert flatt. Hvor går drenering fra takluken. bak til bakersst stolpe å ned i hjul buen eller forsvinner vannet ned rundt bakluke og ut bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare til å ta vekk kledningen i bagasjerommet og sjå om du ser ein slange, veit vertfall at det går slanger ned via a-stolpen som går frammover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er noe ala det jeg har på et volvo prosjekt jeg har med takluke. der er det en slange i hvert hjørne av "kassetten" med luka skinne osv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.