Anbefalte innlegg

Har ett problem med min audi s4 2,2 20vt nå.. Jeg kjøpte bilen slik, så vet ikke når, hvor, og hvordan dette sjedde. Problemet er at bilen "sperrer" ved pådrag, har montert turbotrykksmåler på den, og kommet fram til at sperringen starter på 0,4/0,5 bar. Klarer å dra den høyere på både turtall å trykk når den sperrer, den fortsetter bare å sperre helt til jeg slipper den under 0,5 bar igjen, den mister mye effekt ved sperringen. Klarer å lade den opp til 0,9/1 bar. Jeg vet at hjernen ble byttet hos en tidligere eier. Forrige eier sa at det også ble byttet til en S6 (95 mod) motor hos en tidligere eier. Jeg har gått over alle slangene fra turbo til innsug med startgass, uten å finne noe lekasje. Noen som har noe kjennskap til dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å trykkteste rørgata , jeg har ofte slitt litt trykklekasje mellom slangen ned fra turbo og inn på røret under motor.

Det sitter "låst" mellom turbo og røret , og har ikke anledning til å hoppe av. men kan utvide se gå lekke ,hvis slangen begynner å bli dårlig.

Skal ikke ha noe å si at man bytter hjerne , SÅ LENGE Chippene stemmer overens med oppsettet på motor.

Sjekk ellers de vanlige tingene som plugger (ofte at disse er slitne) , Lmm , Coiler , ledninger til Coiler (kan morkne og gå mot gods)

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Bård Even, dette lukter plugger/stammer/coiler. Går bilen alltid pent på tomgang? Kan du ruse uten at det 'sperrer'?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fusker på tomgang ja.. Kveles når den er kald. Har hatt mistanke om lmm siden jeg kjøpte den, det er ikke noe forskjell på den når jeg trekker ut lmm, så blir å bytte den snart. Fikk feil på den når jeg kjørte diagnose. Vanskelig å si om den sperrer når jeg ruser, er mye kvassere når jeg ruser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Min gikk fint på vanlig kjøring med gåen LMM, men brukte 2 l/mila.. :P Prøv ny LMM (eller lån en) først, så får du fort svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror ikke det er lmm som gjør til sperringa, skal ta en grundigere sjekk på slangene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.