Anbefalte innlegg

Jeg har en 1984 Golf cabrio med 1.8 EX motor og 5-trins girkasse.

Har muligens en GTI 8v motor med girkasse på hånden, vil dette passe?

Jeg tenker da på om jeg kan bytte innsugsmanifold fra motoren min over på GTI-motoren og om girkassen passer rett i med tanke på fester og drivaksler. Skal ikke bygge om til GTI.

I utgangspunktet trenger jeg bare girkassen og clutchen, da de er dårlige på min, vet ikke om GTI-girkasse og clutch passer på forgassermotor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du bruker clutchen og svinghjulet fra GTI-motoren på den du har er det bare å montere girkassa. Jeg har ikke pella så mye på så ny Einser, så jeg er usikker på hva slags girkasse du har, men jeg tar det for gitt at det er ei med fem gir.

Skal du bruke forgasseren og innsuget du har må du borre opp hull i en vannkanal i toppen, siden det er vannsirkulasjon i manifolden du har. Du må også enten la K-Jet-dysene bli sittende i, eller kjøpe inn fire tappeplugger til girkasse og skru disse i i stedet for dysesetene. Videre må forgasseren dyses om (eventuelt erstattes med noe grommere). Dette har sikkert klubbkollega, Roar Rønning vettuge innspill om.

Med fare for å virke arrogant, så hadde jeg nøyd meg med å bytte girkassa og svinghjul/clutch fra GTI og brukt bilen slik den er ellers. GTI-motoren hadde jeg satt på lager og så hadde jeg leita opp et sett Weber 45 DCOE og et innsug til denne på litt lenger sikt. Det må være helt fantastisk å høre på innsugslyden med taket nede: ja :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar.

Ja, planen var å bruke girkasse, svinghjul og clutch fra GTI sammen med den originale motoren. Men var usikker på om det ville passe på motoren min.

Da skal jeg se om jeg får kjøpt motoren og girkassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.