Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å plastidippe bilen min, men så kom jeg over et produkt; Spraywrap. firmaet som selger det(qwt.no) sier at dette er bedre enn plastidip. Vet noen her noe om det? eller om noen har prøvd det og kan vise et resultat (helst hvit og svart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er cardipuk.com som lager..

jeg har hatt noen telefoner med dem når planen var å heldekke jetta'n med dette.. men så ble det jo salg istedet :P

men uansett lover det veldig bra.. skal bli helt glatt og ikke noen tekstur som plastidip får.. blir å prøve dette på felgene til våren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan oppdatere med at jeg har kjøpt inn noen hvite bokser og 1 boks med grunning for å teste litt på vinterfelgene :)

så kan oppdatere litt etterhvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si at SprayWrap ser sinnsykt mye kulere ut, men er tynnere! så må legge flere lag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så får man også slik gummimaling på Biltema også nå. Har ikke prøvd den ut. 189 for en stor boks (400 ml) hvis jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sjøl veldig interessert i SprayWrap da det skal visstnok gi finere overflate. Har ikke fått rota meg til å handle enda.

 

Noen som har testa, som også har erfaring med PlastiDip? Bilder og erfaringer?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sjøl veldig interessert i SprayWrap da det skal visstnok gi finere overflate. Har ikke fått rota meg til å handle enda.

 

Noen som har testa, som også har erfaring med PlastiDip? Bilder og erfaringer?:)

 

Jeg har teste begge 2 :)

riktignok helt forskjellige farger..

 

Jeg har tidligere brukt svart plastidip på en del, og prøvde på hvit spraywrap på vinterfelgene.

det første som slo meg var at det virket nesten som utvannet plastidip da det dekket veldig lite omgangen, ikke før etter 3 strøket begynte det å dekke for basefargen skikkelig.. men det skal også sies at svart så klart dekker bedre så blir litt feil sammenligning.. men helt klart en tynnere konsistens en plastidip og oppfører seg litt mer som en tykk lakk.. renner ikke i nærheten like fort som en lakk som plastidippen er mye tykkere når det kommer til konsistens.

 

Når det kommer til overflaten vil jeg si at spraywrap gir en finere overflate, ikke 100% glatt å fin som en lakk men betydelig mindre en plastidip, selv om det fremdeles er noe tekstur i det.

 

flsh.jpg

 

Sånn overall er jeg rimlig fornøyd med resultatet.. men optimalt sett skulle jeg nok hatt flere strøk da den er noe tynnere en plastidip. det ble totalt 3bokser på 4stk 17", da 1 av boksene var grunning, men det er nok til at jeg får rivet det av igjen, men vil nok anbefale 4bokser totalt til andre..

forøvrig synes jeg hvit fargen ble noe grå.. nå har ikke jeg sett plastidip hvit i virkeligheten men jeg har på følelsen den er noe hvitere kanskje..

jeg lufter litt på tanken med en boks glossifier om jeg kommer over det lokalt.. tror det vil få det hvite til å "poppe fram" litt mer..

men alt i alt er jeg fornøyd med produktet.. men jeg ser ingen åpenbare grunner til å velge det frammfor plastidip.. med mindre du er veldig kresen på at du vil ha minst mulig tekstur.. men tror man kan regne 1 boks mer med spraywrap kontra plastidip sånn veldig grovt sett når det kommer til store ting som felger.

 

lp57.jpg

 

Forøvrig ligger det noen flere bilder på side 39 i tråden jeg har i signaturen min :)

Biltema sin blir jo faktisk dyrere en plastidip? litt kjedelig utvalg også (enn så lenge)

koster forøvrig 199 for 400ml

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen oppdatering her? Andre som har erfaring med disse produktene? Vurderer hel dipping av en golfen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan oppdatere med at jeg har brukt litt mer av dette.

Kjøpte inn en dunk fra QWT på 5liter ferdig blanda å bruke dette med biltema sin lakkpistol.

Fungerte meget bra uten noe klumping eller noe i dysen (Ganske tynt ferdig blandet)

 

Tok 4 18" felger, samt grill og en snowboard hjelm, har vel igjen litt over 50% kanskje?

 

ttpl.jpg

 

5aup4.jpg

 

msdi.jpg

 

l9b2.jpg

 

Husker ikke antall lag men tok sånn passe.

Bruke så 1 boks med siver metalizer fra plastidip fordelt på 4 felger for å få dem mer over mot gunmetal grå med flakes.

 

Vinterfelgene holdt veldig bra igjennom vinteren, dippen sitter fremdeles godt på og ingen flerring eller noe sånt.

Litt problematisk med hvit da bremsestøv etc smelter seg fast i dippen.

Så jeg blir å kjøpe 1 sprayboks nå for å spraye over et par strøk til på alle felgene så de blir HELT hvite igjen til neste sesong :)

Ikke veldig ille pris, blir vel ca 120kr pr år for å ha "som nye" felger i starten av hver sesong? (Med mindre jeg går for en grønn boks for å friske opp til litt)

 

Har man plass å drive som er støvfritt så burde det gå veldig greit.

Men skal man bruke bilen på vinteren ville jeg ikke valgt hvitt da den garantert blir litt brun etter en sesong pga fastbrente partikkler fra hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! :)

 

Vurderer å kjøpe den Earlex elektriske sprøytepistolen, men hvis det blir bra med pistolen til biltema så er jo det et alternativ. Brukte du 1,4 mm dyse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! :)

 

Vurderer å kjøpe den Earlex elektriske sprøytepistolen, men hvis det blir bra med pistolen til biltema så er jo det et alternativ. Brukte du 1,4 mm dyse?

 

Brukte bare biltema lakksprøyte "out of the box" [Trykkluft]

Er vel muligens 1.4?

Spraywrap er ihvertfall veldig tynt flytende i spann (Ser mer ut som møkkete vann..) :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.