Vindusvisker/varmetråder Audi C4 problem

Anbefalte innlegg

Bakruteviskeren min og varmetrådene i bakrute kuttet helt plutselig her om dagen, vet ikke om det kan være sikring/relee - tips ?

Samtidig så lyser den trekantlampa på varmetrådknappen konstant, - noen sammenheng her ? Er dette en indikasjon på hva problemet kan være ?

Takker for svar.

20130827_205505.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningene i den strømpen mellom karosseri og bakluke. Fort at det kommer brudd der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er nærmest garantert ledningene som har røket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er nærmest garantert ledningene som har røket.

Og gjerne kortsluttet slik at strømmen tar en annen vei.

Det er den venstre strømpa som inneholder kablene, den høyre er for slanger til luft og vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, hadde helt gått ifra meg dette her !

Demonterte deksler på bakluka i kveld og tok en titt på disse kablene. Kunne ikke noe synlig brudd.. Målte etter strøm på motoren til vindusviskeren og den var død, - samme med varmetrådene.

Eneste som har strøm er baklyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du på ledningene som lå inni selve strømpen også ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun de som satt på selve luka, men ikke inne i den gummiovergangen mellom karrosseri og luke.

Gått over alle sikringer i luka i dashen, og der var også alt inntakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedder ganske mye på at feilen din ligger inni strømpa, garantert ledningsbrudd og kortslutning !

Når du skal skjøte de nytter det ikke å skjøte i samme bruddet (da holder det ikke) du må legge nye kabler i bøyen, da holder det i mange år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få åpnet opp den gummistrømpa og se om bruddet er der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde brudd baki der på min Audi 100 for en god stund siden... Da åpnet takluka seg når jeg satte bilen i revers :P :p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja, den gjennomføringen har nok lurt mange! Den mest klassiske er at sikringen til instrumentlyset og skiltlyset ryker! Jeg har forresten sett samme problem på begge cabbene, tror Audi bør begynne med trådløs kommunikasjon til baklukene sine.. Én kabel må de da klare å isolere godt nok? :D

Kan anbefale å smøre opp inni strømpa med silikonfett også, det er oftest mykgjørerne i kabelisolasjonene som tørker inn i kontakt med gummien. Ikke få silikonfett på lakken.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 er det garantert at sikringen til varmetrådene ryker hvis bakluka åpnes mens varmetrådene står på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette problemet løst, og det er nesten litt flaut... Skulle feilsøke på luka og fant ut tilfeldig at kontakten i siderommet bak ikke var skikkelig sammen..

Dreiv å fokla baki der for lenge siden når jeg demonterte alarmhornet, så kan hende jeg har vært borti den da..

Uansett; Takk for hjelpen ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.