Oppgradert mekanisk dieselpumpe til VW TD selges (Frankenpump).

Anbefalte innlegg

Har en Bosch VE pumpe som er bygget om med 1.9 TDI innmat, perfekt for 1.6TD for de som vil ha litt mer pulver enn hva den originale TD pumpa klarer å levere. Skal du ha stor turbo eller liknende på en 1.6/1.9 TD så er dette det man trenger.

 

Er en 9mm Bosch VE bygget om med 10mm TDI innmat og med governor mod, slikt at den mater både mer diesel enn hva de originalt klarer samt fjernet begrensningen som kommer i diesel tilførselen når man kommer opp på turtall.

 

Skulle ha denne til mitt 1.6 TD bygg med Holset HE211 turbo, men som følge av register havari så trenger jeg ikke denne. Klarer lett 160-170hk med et slikt oppsett, og har enda mer å gå på av diesel med en slik pumpe. Er ikke helt klar enda pumpa, men er rett rundt hjørnet og da med for det meste nye pakninger også.

 

Pris... kommer vel ann på om noen trenger og hvor mye dere er villige til å gi. Selvkost er cirka 3000,- for de 2 pumpene som er brukt samt pakninger og diverse.

 

Høystbydende over 1500-2000,- er et utgangspunkt.

 

Kan vel fint brukes på Audi, Peugeot og diverse andre biler som bruker denne typen pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har bygd denne? Fungerer den? Altså er den testet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bygget den. Holder på å montere en annen pumpe som er tilsvarende men med AAZ pumpehus. Er bare siste småting å få montert opp med pakninger så er den klar, og gi den en liten shinings utvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.