Anbefalte innlegg

Hei,

Fekk motor ras på min passat 2.0tdi bkp.

Toppen og blokka vart byttet fra en delemotor eg fekk tak i, som var gåen olje pumpe på.

Byttet over alt av komponenter fra gamle motoren og over i den andre, ink.veiv og lager osv.. alt av el komponenter vart også flyttet over.

Motoren står nå i bilen men vil ikke gå. den starter avogtil men dør ut igjen med det samme. det eg får av feil medlinger er, glødepluggene etter vert som eg har kjinnet mye, har byttet endel ganger nå, og G40 sensoren. Men sann eg har forstått det skal den starte selv om G40 sensoren er gåen??

Når eg hadde ut motor å gir byttet eg cluths og svinghjul og siden det sang på siste vers, da byttet eg det til enkel masse svinghjul som var til denne bilen..

 

Har sjekket at registeret er rett fler ganger nå. har satt inni 6mm bårer på hver av kammene som låser disse og veiva står rett.

Har kjøpt nye dyser igjen

Motoren starter med start gass

Har kjinnet med en glødeplugg ute for å sjekke diesel tilførselen som og ser ut til å stemme.

Har sjekket at matepumpa på motoren leverer.

Sjekket med osiloskop på dysene for å sjå åpnings signalene fra hjerne og da får eg opp puls hvert 5sec? synst dette var litt lite da det burde etter mine utregninger vere åpning vert sec når eg kjinner med en omdreining på 230 pr, min.?

 

Noen som har noen forslag om hva det kan vær?? alle tips tast imot med stor takknemlighet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre feilkoder enn G40?

klare du å lese ut motorturtall i hiddenlister mtp at du byttet svinghjul. Så dette er rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre feilkoder. Turtallet ligge på rundt 230 240 omdreininge i minutte. Mn har vel prøvd å dra igang bilen i sikkert 2 tima tilsammen:/ diameter på de gamle og nye svinghjulet var likt. De sjekket eg før eg satt de sammen.. mn eg telte ikke tennene da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningsnett til g40 ,har vært bort i flere tilfeller at det har vært brudd i ledningene til g40 i område rundt/over startren.sprett opp strømpen hele veien fra den grå kontakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt spenning til pluggen bare. Mn sjekket med en identisk bil og koblet fra g40 sensoren, og den start sjøl om den var treig startet. Så da konkluderte eg med at vist den er gåen skal bilen fortsatt starte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skiftet eller flyttet over simringen på veiva, på svinghjulsiden?

G28 teller ikke på svinghjulet på denne, men på simringbrakett bak svinghjul (magnetfelt). Er denne feilmontert eller skadet, vil du ikke få start om du så drar på starteren i 5min eller 5 timer :)

Har du skiftet alle dysene, eller flyttet de gamle over, isåfall med nye o-ringer, og korrekt spesialverktøy for og sikre at de ligger ann 110% i topplokk, og ikke lekker? Isåfall vil heller ikke bilen starte, men på startgass en stund, før du kan få hydrostatisk låsing av motor, som ikke er så sunt i lengden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående g28 sensoren så flyttet eg den over sammen med veiva fra motoren som raste. Fulgte elsa og vart nøyen på all monteringa og moment. Alt vart dobbelt sjekket før vi gjekk videre. Til og med så får jo eg opp turtall på motoren som er reelt.

angående dysene så var dei byttet 2 uker før raset, så gjekk utfra dei var fin. Men etter litt desperasjon på å få bilen igang kjøpte eg ny igjen, så dei er heilt ny og riktig montert:p har fått mye hjelp av møller mekanikere i ålesund uten at vi blir klokere:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.