Gåen clutch A4 B7 1.8 TQ, noen som kan hjelpe med gode råd?

Anbefalte innlegg

Clutchen på min 1.8TQ røk på vei hjem fra VACN Rudskogen i helgen, og må byttes. Har leitet litt rundt på nettet uten å finne konkrete svar på både hva prisen ligger på del(er) og arbeid.

Har skrudd litt før men hørt dette er ett he"#¤! å gjøre selv, så setter det nok vekk. Vil også oppgradere den litt så dersom jeg skulle bestemme meg å gå opp mot 250hk så tåler den det. Møller sa at de ikke hadde noe som tålte mer enn den orginale (skulle tåle ca 200hk sa han), og at de ikke satte på deler som ikke var handlet hos dem så fikk heller ikke pris på arbeid :/

Har sett etter på nettet, og funnet mange forskjellige til B6 (blant annet på 034) sin 5-trinns kasse, men ingen spesifikt på B7 med 6-trinns (eks denne..

Kan den brukes på min?

Og er det noen som vet om noen i bergensområdet som vet hva de holder på med som kan gjøre en slik jobb? Har sendt forespørsel til SBT, og fått pris hos BSR på 16 581,- ferdig montert (ny clutch som skal tåle 70% mer enn orginal samt nytt svinghjul, begge fra clutchmasters).

Alle erfaringer, tips og råd mottas med stor takk!!! Kjører rundt i en Citroeng Berlingo 1,6d i mellomtiden, vil virkelig ha bilen min på veien igjen snarest! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne en gang til... Ingen som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.