Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått motortrøbbel med min Audi A4 B7. Bilen er en 2006 mod. med 2.0 TDI. quattro 140 hk.

Feilen, som selvsagt er av det periodiske slaget, slår ut uten noen spesielle provokasjoner kan det virke som. Dette skjer helst ved varm motor.

For meg kan det virke som at motoren kutter / jukser ved gasspådrag. Man trykker ned gasspedalen normalt og

motoren jukser og (bilen) hakker/rykker ganske kraftig under hele pådraget. Dette kan også forekomme svakere uten rykkinger i bilen.

Dersom man trykker pedalen helt i bånn eller slipper den opp for så å trykke ned igjen, er problemet borte.

Dette er utrolig frustrerende og verkstedet har ikke kommet opp med noen gode ideer. : bh :

EGR ventilen var nedgrodd av eksos, og ble rengjort uten at det har hjulpet nevneverdig.

Har også dukket opp en annen feil; ved hurtig gasspådrag fra lavt til høyt turtall kan det komme en rumle og ristelyd fra bak akselen / bak i bilen. Dette har også vert sett på av verksted uten at dem har funnet ut noe. Ble fortalt at det kunne kanskje være quattrosystemet, men fester liten tro til dette da jeg har hørt at dette skal være et nokså solid system.

Så henvender meg nå til forumets kunnskap i håp om at noen her kan hjelpe meg!:)

Håper på svar fra dere -

Mvh. Fortvilt audieier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.