#1 Skrevet August 30, 2013 Har fått havari på motoren i Sharanen. Er en 2001mod med 116hk pd auy motor som står i den. I den forbindelsen har jeg sjekket litt delenummer og lest litt rundt på nettet om disse forskjellige pd motorene. Så vidt jeg kan se så er de identiske i blokk og topp opp til 116 hesteren. Det er vel bare dyser som skiller, og selvfølgelig motorfester og alt rundt om den er tverrstillt eller rettstillt. Rett meg om jeg tar feil.(Ser 131 hesteren har annen veiv og råder) Og så er det vel litt forskjell på register strammerene på noen av årsmodellene. Grunnen til at jeg sjekker opp i dette er at det ikke er så mange motorer til Sharan å velge i, og siden jeg bare trenger bunndel så fant jeg ut det var verdt et forsøk. Både Golf, Passat og Audi A4 er jo levert med samme 116hk motor. Er det noen andre her som sitter på info om eventuelle forskjeller på disse motorene og eventuelt har prøvd å bytte mellom motorkodene så er jeg glad for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...