#1 Skrevet September 1, 2013 Har meldt meg inn i dette selebre selskap i håp om å få nokre tips angåande feila som eg har med dieseldyret mitt. I hovedsak er det to problemer: 1. Det virker som motoren har mistet motorkraft, men det er egentlig kun merkbart ved løysing i 1. gir. Bilen rister og eg må bruke gasspådrag for at ikkje motoren skal kveles ved igangsetting. Fekk problemet ein gang tidligere etter bilen hadde vert på service, men då kjente eg etter på plugghettene og koblet fra/til batteriet og så var alt i orden igjen. Men det hjelper ikkje nå. What 2 do? 2. Bilen er utrulig tregstarta i kulda. i fjor vinter ble det bytta motorolje, plugger, dynamo (på verksted) og batteri (beste eg fekk tak i), men når gradestokken kryper ned mot 6-7 kuldegrader er det bare såvidt bilen starter, sjølv etter 2 runder med gløding. Ny vinter med kuldegrader er snart i annmarsj, og eg stoler ikkje lengre på bilen. Noken som har iddeer? mvh KjetilG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2013 Hei Kjetil og velkommen i klubben, godt valg Jeg ville startet med å fått lest ut feilkoder. Dette kan et verksted gjøre eller en med diagnosekabel som flere i klubben har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2013 Glemte å skrive det, men min svoger fant følgende feilkode med ein ross-tech: 1 Fault Found: 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2013 Er ikke ukjent at dysene på disse går i stykker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2013 Har nok ein gang diagnoseverktøy (VCDS) påkoblet og sett igjennom paramaterene på bilen. Verdiene på sylinderene er så godt som like når motoren går. Fant ut på eit anna forum at noke andre hadde hatt tilsynelatene samme problemet. Der ble det foreslått blandt anna at det hadde kommet olje på clutchen, og at motorfestene var i ferd me å gi seg. Kan noke av det passe til mitt problen (1) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2013 Svinghjul og clutch? Det er jo ikke noe ukjent fenomen.. Leste også at oppe på dieselfilteret, sitter det en ventil som sitter ned i filteret, med dieselslanger inn/ut. Denne bør byttes av og til. Gjorde det på min bil, ble bedre da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2013 Har bytta både dieselfilter og returventil, men det gjorde ikkje den store forskjellen dessverre aiaiai...svinghjul og clutch kan jo fort bli dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2013 G2 eller G62 er ofte et problem på disse. Multitemp føler som sitter mot torpedoveggen under vakuum/dieselpumpa bakpå toppen din. Ross tech wiki har og løsningsforslag http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01039 Føleren koster 3-400,- så absolutt verdt å bytte den før du leter videre Sjelden dyseproblemer på 1,9tdiene om ikke km standen er meeeget høy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...