Audi 80 myk i fronten underakselerasjon?

Anbefalte innlegg

Hei

Min B4 virker ganske myk under akselerasjon - når jeg gir på, reiser den seg i fronten med flere cm, og likedan dropper når jeg slipper gasspedalen.

Derimot, når jeg bremser, går den ikke noe særlig ned i høyde. Ser det er kjedelig for andre førere foran meg, at de får lyset mitt midt i fleisen når jeg gir på.

Hva er det som skal holde igjen bilen under akselerasjon? Ser at det er en liten distanse mellom toppen av støtdempertårnet og plåten, men slik skal det vel være, etter det jeg har hørt.

Byttet tårnlagrene i våres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen dempere som er litt mer aggressive både foran og bak burde hjelpe på.

Hvordan er fjærer bak, setter den seg veldig når du gir på ? Slitne fjærer vil også spille inn, både foran og bak som nevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dempere bak ble byttet i våres, originale, fjærer er noen uker gamle bak, forsterkede fjærer fra lesjøfors.

Har forsterkede grunnet en tung stereo. Kan ikke si jeg merker mye høydeforskjell bak.

Dette problemet har vært fra før jeg byttet fjærer bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et ganske vanlig problem på flere generasjoner av Audi 80, og jo sprekere motoren er, jo kraftigere virker løftet. Dette er pga B-chassiset har veldig lang fjæringsvandring, og de sitter "langt nede" når de står på hjula. Dette gjør også at disse bilene krenger mye ved heftig kjøring i svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva kan man da gjøre? Forsterkede fjærer foran, evt senkefjærer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkefjærer og kortere dempere fikser vel dette greit?

Og kansje stab-stag både fremme og bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tingen er at jeg gjerne vil ha bilen i original høyde. :) Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt stab-stag?

Edit: Stab-stag som i tårnstivere, regner jeg med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva kan man da gjøre? Forsterkede fjærer foran, evt senkefjærer?

Det hjelper lite. Du må ha stivere fjærer bak. Husk på at det den løfter seg, er det som fjærer ut i forhold til "null-posisjonen" når bilen står på hjulene. Du kan jo jekke opp bilen og selv se hvor høyt du må jekke før hjulet løfter seg fra bakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo allerede forsterkede, stive fjærer bak. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.