Anbefalte innlegg

Jeg sa til sønnen min at jeg skulle bygge en seng til han

Også spurte jeg hva slags seng han ville ha.

Og han sa:"einser politibil seng"

Siden han er så glad i å ta turer i einseren vår, så tenkte jeg at han skulle få vilja si.

Dette blir et lavbudsjett prosjekt.

Så hvis noen der ute har et par golf mk1 lykter og en grill så er jeg interessert i å kjøpe.

Lyktene skal modifiseres, fordi han TRENGER ikke fjernlys! :-)

Og grillen skal kappes i midten for å tilpasse til senge bredden

Jeg kan evnt vurdere golf 2 deler.

Er det noen i nærheten (jeg bor i Moss), som

har noen shabby frontlykter og grill til en billig penge?

Kan evnt byttes i mk1 deler siden jeg har litt av hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en golf 2 gti grill om du er int...ikke strøken så går billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du lykter da?

Er gti grillen med rød list?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grillen har rød kant ja. Ikke strøken... Skal se,mulig jeg har noen mk1 lykter,om de er like store som mk2 sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en ide for dattera når hun er blitt litt eldre og må inndoktrineres med hva som er "viktige verdier", men siden hun har Stokke-seng som er rundt på alle bauger og kanter kan dette lett bli et totalt uoverkommelig prosjekt:p.

 

For å komme med et tips vil jeg tro at en Hella-grill til Einser ville være et topp utgangspunkt, ettersom vi neppe snakker om ei dobbeltseng her. 5 3/4"-lampene (som i denne grillen er ekstralys) vil på ei barneseng være mer enn stort nok som hovedlys. Denne grillen har ikke hull/utsparing til VW-merke i midten, så det er en smal sak å korte den inn til ønsket bredde og å få det til å se naturlig ut. Buen i ytterkant, der hovedlyktene ligger an på bilen, kan rett og slett bare kappes av, så man får en rett kant som kan ligge an mot kanten på sengegjerdet. Resultatet er en nedskalert Einser-front som vil være lik nok originalen. Om man skal være veldig pirkete kan du kappe av et par riller i nedkant av grillen, for at buen på hovedlyktene skal stikke nedenfor grillen. Dette hadde jeg dog ikke giddet å bruke tid på, ettersom man da ødelegger kanten rundt lampa og man allerede uten dette har fått noe som er likt nok. Ungen har da tross alt ikke rukket å bli helt Einser-nerd ennå: smil :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er avstanden mellom de inneste lyktene på en hella grill?

Senga er 70cm bred.

Det var en god ide med hella grill faktisk :-) prøver å legge til et bilde av der panseret blir (leke oppbevaring)

Det at dattera di har stokke seng er ingen hindring.

Bare å begynne å snekre

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det ordnet seg.

Respect til mr Engvold som leverte grill med lykter her i Moss! :-)

Thanks!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.