Tjukk røyk fra eksos på tomgang

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg lar bilen min stå på tomgang over 1min så begynner det å ryke av eksosen, røyken lukter ikke serlig godt. Leste meg fram til at dette kunne være turboen men kjenner ikke noe slark i turbinen.

Kan det være turboen som lekker olje selv om det ikke er slark? eller noen som har hatt dette problemet før?

jeg veit ikke hvor langt turboen har gått men motor har gått ca 200.000

bilen er en audi 1.8t aeb 1996 sedan

tusen takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det på eksosen? Hvit, grå, blålig eller svart? Og hvordan lukter den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

røyken ser hvit ut i dags lys litt usikker på hvordan jeg skal beskrive lukten men det svir skikkelig i nesa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvit = damp :) kan være kjølevæske evt rein og skjær damp som produseres av et varmt eksosanlegg med mye vann i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det ryker også med varm motor og eksosanlegg etter lange turer. Hvis det er kjølevæske hvor kan det lekke fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke være kjølevæske som jeg sier, eksosanlegget kan være fult av vann (ikke unormalt i grunn). men det at det svir i øya gjør jo at det kansje er noe annet.

men golfen min ryker relativt freskt den også. varm som kald. en del vann i eksos. men bruker ikke noe kjølevann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei men jeg tror ikke det er vann damp, røyken lukter ikke sånn. Det lukter kanskje litt søt aktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det vanndamp :) dvs kjølevæske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noen ide på hvor dette kan komme fra? turbo? :)

takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nødvendigvis komme fra enten turbo eller motor en plass. kan være så mangt, du må bare starte og bli møkkete på henda.

lite tips kan være og ta ut tenplugger og lyse ned i brennkameret. om det er VELDIG rent oppå stempel etc. så kommer det som regel av at den forbrenner vann :)

start med det du

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei tusen takk jeg skal prøve det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er tjukk røyk og det skyldes kjølevæske bør du merke at det minker i kjølevæsketanken også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En søtlig lukt kan også skyldes fet blanding ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.