ABS sensor bak a4 b5 quattro, hvor kjøpe? passer de overens fra FWD?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, kan jeg bruke en ABS sensor fra FWD bak på min quattro? 98 mod.

Er uaktuelt å betale møller 2300kr for en abs sensor :P Uten lys justering..

Er det noen som har link til andre som selger sensoren?

Mvh

LØST; LES DE NESTE POSTENE :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mene di koste ca 1000kr på bilxtra. men er ikke helt samme på fwd og Q. er forskjellig plasering på gummi festene. men eller så går det sikker å bruke en fra fwd da kontaktn e lik på begge :) men som sakt du må feste kabeln anneledes da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei så sensoren er lik, men ledningen annerledes? Dvs jeg kan skjøte kabelen jeg har med den nye sensoren da :)! Am I rigth?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gamle B4 Quattro, så mener jeg og huske at jeg brukte en framsensor fra A4 fwd bak. Den var jo selvfølgelig for kort, kappa den, flytta over gummigjennomføringer, holdere etc. og skjøta den sammen igjen med den gamle "indre" delen. Funka som snus! ;)

Bytt hylsa den sitter i også... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker ;)) skal klare å gjør det noe billigere enn møller sin pris ja, HAHA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte nettopp 1 føler foran og 1 bak til min 97 Quattro fra England (eBay)

kom på 337kr inkl frakt :) mer passe det synes jeg.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne ved link, Daniel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne ved link, Daniel ;)

Skal se om husker det i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/220924796368?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

http://www.ebay.com/itm/221062621814?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

:)

Disse kan være litt korte etter hva jeg har fått søkt opp, men allikevel tilsvarer de samme man kjøper hos meca, bildeler.no osv. Så jeg tar nå og prøver disse. I verstefall skjøter jeg bare inn litt av de gamle kablene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? Er de like forran/bak bare forskjellig ledning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sånn som jeg har forstått det så er det like sensorer forran og bak, bare ledning som er forskjellig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? Er de like forran/bak bare forskjellig ledning?

Ja sånn som jeg har forstått det så er det like sensorer forran og bak, bare ledning som er forskjellig.

Om man ser på bildene på de 2 linkene jeg la ut så ser man at det er forskjell på ledningen og gummi festene.

hos meg satt disse følerne som sveist fast så endte bare med at jeg fikk ut innmaten og alu hylsa som er selve føleren satt igjen..

så jeg leverte bilen på verksted i dag for å bytte dem da jeg MÅ ta eu i samme slengen nå uansett :)

Litt skeptisk på at 1 bokstav var forskjellige på delenummeret kontra de som satt på bilen, men i følge listen der så skal de passe til alle B5'r uansett om er fwd quattro eller ikke (litt avhengig av årstall) Så vi får se men har nå trua :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hentet igjen Avanten fra EU og kan bekrefte at disse følerne jeg linker til lenger opp i tråden fungerer utmerket.

de er mer en lange nok også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.