Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 99/00 modell A6 4,2 Quattro Avant 4B (eller AUDI A6 4,2 Q/TI AMBITION som det står i papirene til Møller)med deffekte bakdempere.

Her er det luftfjeringer med høydekontroll.

Problemet er at Møller vil ta 16.000,- for to dempere (kun dempere uten belg), noe som jeg mener at må være en latterlig høg pris sammenlignet med det jeg har kjøpt av orginale OEM dempere tidligere. : bh :

 

Noen som vet av alternative leverandører på slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det heter arnott i usa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en bra plass å starte. Finner ikke denne bilen her, men kan maile og høre om de har noe som passer :)

 

Edit: Der var det ingen ting å hente. De kunne ikke levere til denne modellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dette er dyre deler samme hvor du vil kjøpe de gitt.. Delenummerne er 4b0616025c og 4b0616026c

Her koster de $923.59.

Her så er det $885.33

 

Jeg husker ikke navnet på hverken mann eller firma nå, men det er vel en her inne som skaffer deler fra Polen eller noe slikt, hør med han?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper din har samme dempere som på allroad. Jeg har undersøkt litt selv, og det som er problemet er at det er lastutjevner på selve demperen. Når belastningen bak øker med større lastvekt, så må mer luft blåses inn i belgen. Siden demperen er koblet til belgen med et rør, så øker også trykket i demperen og gjør den stivere. På uorginale som Arnott finnes ikke denne lastutjevneren, men dem er betydelig rimeligere. Jeg er usikker på hvor mye merkbart denne mekanismen egentlig er, men kanskje andre kan ha formening om det.

 

Finner mer info her:

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka med Arnott (maila dem), de kunne ikke levere noe som passer. Har trålt e-bay uten hell. Sjekka i katalogene til KW, Koni, Monroe, H&R, Bilstein og noen flere. Ser ikke ut til at det er noe å hente på uoriginalt.

 

Det er ikke samme delenummer som Allroad, men godt mulig det egentlig er samme delen.

 

Men sjekka opp på VagCat og her ligger de inne med listepris på 407,-Euro. Det er egentlig rimelig langt i fra Møller som vil levere til 7961,25 NOK.

 

Mulig VagCat ikke er fullt ut oppdatert, men de skal i hvert fall få muligheten til å forklare forskjellen.

 

BTW: Tror disse delene har følgende nummer: 4B0 616 025 D og 4B0 616 026 D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ kan være å få overhalt de demperne du har. Slitasjen ligger vel i foringene i sylinderen?!? Finnes firma i Norge som gjør dette. Noen som vet navn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ kan være å få overhalt de demperne du har. Slitasjen ligger vel i foringene i sylinderen?!? Finnes firma i Norge som gjør dette. Noen som vet navn?

 

Det kan være en plan. Bildempere ser noe mer hermetisk lukket ut en på sykkel, men kjører jo all service på dempere til sykkel selv, så det kan ikke være en så stor sak bare en får sprettet opp demperen. Får google litt å se om det er noen som tar på seg service på bildempere. Tror det kan være lurt å finne noen som har gjort det før.... :-) Er vel trolig et lite gass trykk også inni disse. greit å ikke gå på en smell.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg leste en artikkel om Simco som modifiserte dempere på en bil en gang. Tror de bygde de kortere eller noe sånt. Men det er mange år siden jeg leste det da. Sjekket hjemmesiden dems : simco.no Står jo ikke mye der da, men send en mail og hør da vel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper din har samme dempere som på allroad. Jeg har undersøkt litt selv, og det som er problemet er at det er lastutjevner på selve demperen. Når belastningen bak øker med større lastvekt, så må mer luft blåses inn i belgen. Siden demperen er koblet til belgen med et rør, så øker også trykket i demperen og gjør den stivere. På uorginale som Arnott finnes ikke denne lastutjevneren, men dem er betydelig rimeligere. Jeg er usikker på hvor mye merkbart denne mekanismen egentlig er, men kanskje andre kan ha formening om det.

 

Finner mer info her:

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

 

 

Bytta til Arnott hele veien rundt på Allroadn, synes den er vel myk/ soft bak etter byttet. Men har ikke noe sammenlignings grunnlag, siden org demperene, var helt gåen også. Vil tro at org demperne er hardere spes når bilen er senket ned, siden det går en luft slange inn på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til Arnott hele veien rundt på Allroadn, synes den er vel myk/ soft bak etter byttet. Men har ikke noe sammenlignings grunnlag, siden org demperene, var helt gåen også. Vil tro at org demperne er hardere spes når bilen er senket ned, siden det går en luft slange inn på dem.

 

Byttet du kun demperne eller tok du med nye luftbelger fra Arnott også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet du kun demperne eller tok du med nye luftbelger fra Arnott også?

 

Hele pakken ..... dempere og belger.

 

KJempe service fra Arnot, fikk noen spm underveis i monteringen, og dem svarte på mail, mens eg stod å skrudde :-)

 

Eg fikk også nye dempere foran tilsendt uten spm, da eg klagde på noe små ting. :-)

 

Så eg har et sett med front dempere ubrukte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.