Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe vinterdekk til ny bilen. Tenkte å ha de på noen rondell felger jeg har liggende. De er 8,5" og 10"x18". Jeg lurer på hvor brede dekkene bør være for at det skal se "normalt" ut? Jeg vil IKKE ha dekkstrekk/tyskerstuk..

Jeg ser for meg 225 eller 235 foran, men er mer usikker bak. Med 10" felg bør vel dekkene være minst 250 el 255 brede, for at det skal se greit ut. Men hvordan tror dere det blir med 235 eller 245 på 10" felg?

 

standard dimensjonen er 245/55R17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

250 finnes vel ikke? 265 må du vel opp i uten strekk? Dette på vinterdekk? Dyrt og unødig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255 finnes, men blir det for lite?

Ja blir på vinterdekkene, da jeg har felgene liggende. Hvis ikke må jeg kjøpe det og. Unødig ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Vel, her i det kalde nord er det bare nokian hakkapikka som gjelder, så blir nok litt dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det 245/40 på 10x18

 

winterstretch003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å siden du har 4 Motion må du også tenke på forskjellig rulleomkrets fremme å bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal slite bra med noe breiere enn 245 bak ;) 10" er breit :P

 

Edit:_ det skal vel kanskje ikke på passaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte michelin 255/40/19 på 10" i fjor, d var ikke strekk i hele tatt:)

image.jpg

Litt over 10 tusen for 4 dekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Helt kanon med bilder.. Det er på 730´en, så ingen 4 motion der. Ser ut som om det må bli 255 gitt, som antatt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å siden du har 4 Motion må du også tenke på forskjellig rulleomkrets fremme å bak

 

hmm, når du sier det så har jeg nye felger til passaten også. De er 19" med 225/35-19 foran og 235/35-19 bak. Hvordan blir det i forhold til 4 motion?

 

edit 0,7 cm forskjell i diameter og 2,2cm på omkrets

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde i hvertfall ikke tatt sjansen på det, og kjørt med samme foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, får kjøpe opp 2 dekk til, så det blir likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men når vi er inne på det med 4 motion, så er felgene til passaten delte 19" bbs med 9,5" bak og 8,5" foran. Da kan man vel ikke ha lik dekkdim foran og bak, da det vil bli mer strekk på bakdekkene enn fordekkene = forskjellig totalhøyde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva mener dere om 8,5x19 og bruke 255-35-19 ? samme dekk på 9.5x19 ? har litt bredere felg bak og lurer vel mest på hvordan dette vil se ut foran, noen meninger og erfaringer ? vil det bli ballong framme? Eller åssen vil dette bli tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.