#1 Skrevet September 3, 2013 Har observert litt hvordan de orginale quattroakslene oppfører seg. Har alltid lurt på hva som gjør at dem blir bøyde, om det er at det har vært feil lengde eller noe annet som gjør det. Satte for morroskyld på stripe på 2 "nye" jeg satte på i mai. Disse ble kjørt i dreibenk, og var overraskende helt rette. Er ifra 82mod 80q disse er hentet. Stripa er der for å se om dem vrir seg. 1.mai ble dem satt på, og såg sånn ut: Etter 10min kjøring som rwd og 2 pådrag fra 1-4 gir ser dem sånn ut, bilde tatt 2.mai: Etter 4 starter på streetlegal i Brumunddal 11.mai, ser dem slik ut, vridd 2 runder: Etter dette kjørte jeg på VACN Våler, da holdt dem helga der, kjørte trackday onsdagen etter VACN Våler, kjørte 5 runder så røk venstre Aksel. Vridd 2 runder. Den andre lot jeg sitte for å teste. Bilen har stått siden den onsdagen og til VACN rudskogen nå, bortsett fra en tur i bremsebenk. Kjørte nå i helga på rudskogen, tok indre knuta på den jeg hadde bytta etter første runda på bana. Den andre holdt hele helga, ikke vridd seg mer heller, litt over 2 runder. Tålte 4 rivstart i drag'n på lørdag også. Tok en tur på mandag (igår) og et normalt pådrag på 2.gir, da gikk den siste med stripa. Denne røk tvers av. Bilde tatt nå i kveld: Akslingene har kroket seg å sett stygge ut før, men ikke vist hva som er grunnen. Her har jeg sett hva som har skjedd, og ser hva dem tåler. Før har jeg bytta når dem har blitt litt krokete. De akslingene jeg har brukt er fra coupe fwd, 80q, 90q, coupe q og Passat gt syncro, sistnevnte er orginalt til bilen. Noen fler som har erfaring med dette? Neste på plan nå er å handle akslinger som tåler en trøkk. Noen anbefalinger? Noen orginale som man vet tåler mer enn andre? De tynne fra 80q? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2013 Til opplysning er det kun de 10 min som nevnt over som er kjørt som rwd. Resten er som 4wd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2013 Forsterker du stikkakslingene, flytter du bare problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2013 Jo, det er sant, men et sted må det gjøres noe.. Er ikke så god tilgang på orginalaksler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2013 (endret) Hahaha, de bildene er bare helt råe. Det skal jo f.... ikke gå ann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2013 Det er custom kaldherdet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2013 Hehe har venta på bilda, var helt sjukt dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 4, 2013 Fant noen UR akslinger her. Det skal vel tåle litt juling om jeg har forstått riktig? Veit ikke hvordan det blir mot nav og hjullager men... http://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-Audi-Urquattro-Typ-81-85-hinten-links-857407272A-/271218191477?pt=DE_Autoteile&hash=item3f25dd2c75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 4, 2013 Hva med disse? http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=351 Var en voldsom til pris da men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 4, 2013 Kompis har tipsa meg om GKN driveline. De lager aksler på specs. Og kompisen min har heller aldri hørt om noen som har tatt en aksel de lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 4, 2013 Hvor mye power er det snakk om her? 1500hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 4, 2013 Hva med disse? http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=351 Var en voldsom til pris da men Eller likegodt handle av dem som lager disse for Hansen: http://www.fixittransmission.com/sv/pages.asp?showpage=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2013 Hvor mye power er det snakk om her? 1500hk? Bilen disse akslingene har sitti på? 700hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2013 Det er det sykeste! quattropower!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2013 Forsterker du stikkakslingene, flytter du bare problemet er med på teorien men det trenger ikke gå slik med mellom aksel, den får jo bare halve momentet som drivakslene bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2013 Hva med disse? http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=351 Var en voldsom til pris da men hehe Send mail ved bestilling : info@hansenmotorsport.no Ryker disse får du en gratis t-skjorte fritt tilsendt. hehe hva med å sende nye aksler i stedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...