Vridde akslinger, quattro!

Anbefalte innlegg

Har observert litt hvordan de orginale quattroakslene oppfører seg.

 

Har alltid lurt på hva som gjør at dem blir bøyde, om det er at det har vært feil lengde eller noe annet som gjør det.

 

Satte for morroskyld på stripe på 2 "nye" jeg satte på i mai. Disse ble kjørt i dreibenk, og var overraskende helt rette. Er ifra 82mod 80q disse er hentet.

 

Stripa er der for å se om dem vrir seg.

1.mai ble dem satt på, og såg sånn ut: ImageUploadedByTapatalk1378234279.853201.jpg

 

Etter 10min kjøring som rwd og 2 pådrag fra 1-4 gir ser dem sånn ut, bilde tatt 2.mai:

ImageUploadedByTapatalk1378234428.634974.jpg

 

Etter 4 starter på streetlegal i Brumunddal 11.mai, ser dem slik ut, vridd 2 runder:

ImageUploadedByTapatalk1378234524.551437.jpg

 

Etter dette kjørte jeg på VACN Våler, da holdt dem helga der, kjørte trackday onsdagen etter VACN Våler, kjørte 5 runder så røk venstre Aksel. Vridd 2 runder. Den andre lot jeg sitte for å teste. Bilen har stått siden den onsdagen og til VACN rudskogen nå, bortsett fra en tur i bremsebenk.

Kjørte nå i helga på rudskogen, tok indre knuta på den jeg hadde bytta etter første runda på bana. Den andre holdt hele helga, ikke vridd seg mer heller, litt over 2 runder. Tålte 4 rivstart i drag'n på lørdag også.

Tok en tur på mandag (igår) og et normalt pådrag på 2.gir, da gikk den siste med stripa. Denne røk tvers av.

 

Bilde tatt nå i kveld:

ImageUploadedByTapatalk1378234891.835114.jpg

 

Akslingene har kroket seg å sett stygge ut før, men ikke vist hva som er grunnen. Her har jeg sett hva som har skjedd, og ser hva dem tåler. Før har jeg bytta når dem har blitt litt krokete. De akslingene jeg har brukt er fra coupe fwd, 80q, 90q, coupe q og Passat gt syncro, sistnevnte er orginalt til bilen.

 

Noen fler som har erfaring med dette?

 

Neste på plan nå er å handle akslinger som tåler en trøkk. Noen anbefalinger? Noen orginale som man vet tåler mer enn andre? De tynne fra 80q?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til opplysning er det kun de 10 min som nevnt over som er kjørt som rwd. Resten er som 4wd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterker du stikkakslingene, flytter du bare problemet :P

 

249128_554346564616083_361531603_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er sant, men et sted må det gjøres noe.. Er ikke så god tilgang på orginalaksler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, de bildene er bare helt råe. Det skal jo f.... ikke gå ann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har venta på bilda, var helt sjukt dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis har tipsa meg om GKN driveline. De lager aksler på specs. Og kompisen min har heller aldri hørt om noen som har tatt en aksel de lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye power er det snakk om her? 1500hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye power er det snakk om her? 1500hk?

 

Bilen disse akslingene har sitti på? 700hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det sykeste! : eek : quattropower!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterker du stikkakslingene, flytter du bare problemet :P

 

249128_554346564616083_361531603_n.jpg

 

er med på teorien men det trenger ikke gå slik med mellom aksel, den får jo bare halve momentet som drivakslene bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.