Tips til 17" lette felger, 5x112 og 9,5-10 toms brede

Anbefalte innlegg

Som topic.

 

Ønsker meg lette, men solide 17" felger med 5x112 boltsirkel og minst 9,5 bredde. Noen som har noen tips til felg? Trenger ikke koste 2 månedslønner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette solide blir som regel racing felger, og der er det ikke så mye å velge i. Team Dynamics har et par varianter i 9-17 og en bredere variant, men den har senterbolt....dyrt

 

Skal du ha bredere er vi over på skrudde felger. Hva slags bil skal de på? Hvor brede dekk har du tenkt å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lette solide blir som regel racing felger, og der er det ikke så mye å velge i. Team Dynamics har et par varianter i 9-17 og en bredere variant, men den har senterbolt....dyrt

 

Skal du ha bredere er vi over på skrudde felger. Hva slags bil skal de på? Hvor brede dekk har du tenkt å bruke?

 

Lette, solide betyr at de tåler turer på banen med litt skikkelig bruk. De skal på en audi a4 b5, og dekkene som skal på er 275/40/17 helslicks. Kjører i dag med 225/40/18 og 9 toms bred felg med 35 i ET tror jeg. Har valset en del, og er ikke redd for å valse mer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OZ har en felg som heter OZ Racing Forumla HLT. Denne får du i 9x17". Hvor lett den er vet jeg ikke, men OZ Racing felgene er jo ikke kjent for å være tunge og den ser lett ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 9,5" og 275 høres voldsomt ut til A4. Greit nok til utstilling men du vil jo kunne svinge og danse litt på kerbsen også :) Tror noe mer moderat som 9x17 og 240 stcc slicks vil være mer effektivt, og lettere å få nok varme i. Du kan jo høre med Jonus om han har igjen noen av disse http://forum.vacn.no/showthread.php?249708-ats-racing-felger-9-17-med-sliks-et-25-30&highlight=ats Et annet tips kan være å prøve bedre dekk og mer aggressive hjulvinkler på de felgene du har i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hva skal du med så brede dekk, Bjørnar? 240 slicks holdt fint på 321hk RWD bakhjulstrekker, så hva du skal med 270-dekk på en quattro uten spesielt mye mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hva skal du med så brede dekk, Bjørnar? 240 slicks holdt fint på 321hk RWD bakhjulstrekker, så hva du skal med 270-dekk på en quattro uten spesielt mye mer?

 

Til info. Bjørnar kjøpte disse dekkene av Mr. Hove på rudskogentreffet til en (rimelig pris). Derfor trenger han felger til disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Tror jeg kan skaffe noen slicks med riktig bredde til en også rimelig pris, langt billigere enn å kjøpe dyre felger. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare fordi det var et røverkjøp.. Ikke fordi jeg tror jeg trenger så brede slicks, jeg tusler jo bare rundt på bana uansett. Kunne godt tenkt meg noen billige i 18" også, så kan jeg bare bruke de felgene jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

275/40-17 er vel Porsche 911 bakhjul? Da er det vel bedre å kjøpe 911 til dekkene dine enn felger til A4'n ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

275/40-17 er vel Porsche 911 bakhjul? Da er det vel bedre å kjøpe 911 til dekkene dine enn felger til A4'n ;)

 

Nja, satt på en Mitsubishi evo disse. Skal jeg kjøpe Porsche og ha dekkene til, må jeg jo kjøpe pologenser med krokodille på og genser rundt halsen. Det blir for mye styr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, satt på en Mitsubishi evo disse. Skal jeg kjøpe Porsche og ha dekkene til, må jeg jo kjøpe pologenser med krokodille på og genser rundt halsen. Det blir for mye styr.

 

Neida! Holder å bare kjøpe bilen. Kjøp min, den koster nok mindre enn A4en har kostet deg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida! Holder å bare kjøpe bilen. Kjøp min, den koster nok mindre enn A4en har kostet deg. :)

 

Om jeg skulle gitt mindre enn a4en har kosta meg, tror jeg du hadde tapt mye penger på den.

 

Men om jeg skulle kjøpt den, hadde du sendt med poloskjorte med krokodille på og den gensern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OZ har en felg som heter OZ Racing Forumla HLT. Denne får du i 9x17". Hvor lett den er vet jeg ikke, men OZ Racing felgene er jo ikke kjent for å være tunge og den ser lett ut :)

 

OZ Allegrita er veldig lette. Formula er laget i samme materialet med samme produksjonsteknikk. Al Si 7 Mg. Lavtrykkstøpt, glødet og valset. De bør være lette. Skal det være noe særlig lettere, trenger du 3 ganger så dyre helsmidde felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.