Anbefalte innlegg

Gjelder emblem av denne typen (kanskje ikke helt lik, men):

9k=

 

Litt mange kinkige kroker og kriker. Har alt maskert og lakkert ett emblem, men ikke fått sett hvordan det har blitt enda. Noen tips til å gjøre maskeringsjobben enkel, altså uten bruk av teip? Googlet litt og kom over en idé om å dryppe stearin over, skrape vekk det overflødige og skrape av resten igjen etter lakkeringen.

 

Andre kreative tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakke røde, teipe over og kutte rundt kanten på bokstavene men en skarp kniv må jo være enklest? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så lakkere svart til slutt? Eller var det noe jeg gikk glipp av her? :P Prøvde bare å legge tape over og skjære rundt, men det var neimen ikke så lett som jeg trodde det skulle være. Problemet er at det ikke er en stor nok "kant" til å få skjært noe fint rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakke svart til slutt jeg tenkte ja ;) hmmm, går det ikke om du er veldig nøye med tapetkniv heller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde ikke det, altså:o Kan selvfølgelig gi det et nytt forsøk, kanskje med en annen kniv.

 

Ellers tar jeg imot andre kreative forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk vaselin/fett som maskering. Påfør dette med en tynn pensel. Vask vekk med lunkent vann med Zalo før lakken begynner å herde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte faktisk på å bruke vaselin. Skal ta å forske litt på vaselin og eventuelt stearin:)

 

Ellers er jeg åpen for andre forslag også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller rullemalt det. Ikke med en vanlig strukturrull til veggene i huset naturligvis, men kanskje en liten gummirulle? Finn noen andre emblemer du kan øve deg frem på. Er ganske sikker på at det er slik de er malt på emblemfabrikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke et dumt tips, faktisk. Noen som veit hvor man kan få fatt på en minirulle som er egnet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig, hvis noen har et slikt grillemblem som i første posten, så mangler jeg et til Polo'n min ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ha malingen i et lite trau åsså dypper du hele emblemet akkurat så langt ned i malinga som du ønsker? åsså tar du en liten pensel etterpå(merket må selvfølgelig henge opp/ned til det er tørt) å drar av det overflødige når du har fått hengt det opp?

Aldri prøvd dette selv, bare en tanke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det kan faktisk fungere det også.

 

Skal få kjøpt en litt tykkere lakk enn spraylakk for å prøve ut noen av de forskjellige teknikkene som har blitt foreslått:)

 

Ikke dermed sagt at jeg ikke tar imot flere tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger jo heller ikke å kjøpe noe tykkere lakk.. Prøv å spray litt lakk i lokket eller en kopp, så maler du bare med det.. Den flyter nok bedre ut enn tykkere lakk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det som også kommer til å bli problemet, at den flyter litt for lett, sånn at den risikerer å komme dit den ikke skal - ihvertfall sånn jeg ser det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jo sant, men 1k spraybokslakk tørker jo ganske kjapt, så hvis du er tålmodig og tar det i flere omganger så blir det vel bra. Da slipper du iallefall å bruke penger på mer lakk. Evt kunne du jo prøvd med hobbymaling til modellbiler osv, slike småbokser, du trenger jo ikke så mye til noen små emblem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jo sant, men 1k spraybokslakk tørker jo ganske kjapt, så hvis du er tålmodig og tar det i flere omganger så blir det vel bra. Da slipper du iallefall å bruke penger på mer lakk. Evt kunne du jo prøvd med hobbymaling til modellbiler osv, slike småbokser, du trenger jo ikke så mye til noen små emblem..

Tenkte muligens å skaffe noe flekklakk som matcher, men må se på det originale GTI-emblemet jeg har, så jeg får mest mulig lik farge. Pensler i forskjellige størrelser har jeg, så da mangler jeg bare tålmodigheten med å prøve, eventuelt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tålmodighet er vel kanskje det som er vanskeligst å få tak i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte hobbylakk når jeg lagde Abt logoen i gitteret på frontspoileren, men blir vel ikke helt d samme da :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, leste feil i stad, og trodde du hadde lakkert et emblem som du hadde festet i grillen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt tannkrem med bra resultat. Fjernet etterpå ved å holde under springen med varmt vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke: Press emblemet mot maskeringstape så flaten som skal lakkeres er dekket, drypp på stearin på alt annet. Dra så av teipen og vaske forsiktig av flatene som skal lakkeres. Lakkere, og så skyll av stearin med varmt vann når lakken er skikkelig herdet. Aldri prøvd det selv, men mulig det kan fungere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God idé, men det blir vondt å få det til inni selve G-en på emblemet - det som er selve hovedproblemet på dette emblemet:)

 

Men tror jeg gir stearin et forsøk, eventuelt vaselin eller annet lignende.

Har selv brukt tannkrem med bra resultat. Fjernet etterpå ved å holde under springen med varmt vann.

Da kommer jeg nok til å prøve noe lignende selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakker svart og spray på et lag med plastidip - skjær så rundt bokstavene med en skarp kniv og ta av plastidip og lakker rødt. Når lakken har tørka fjerner du resten av plastidippen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.