Justere Caster forstilling Audi C4

Anbefalte innlegg

Ser høyre forhjulet ikke står helt i senter av hjulbuen. Ser ut som hjulet står 1-2cm lenger bak enn på andre siden. Det er vel igjen måte å justere dette på disse bilene?

 

Såvidt jeg har tenkt meg frem til, så er det nedre bærearm og stabilisator staget som bestemmer hvor hjulet kommer i buen.

 

Vil tro dette da kommer av at forstillingen har fått seg en trykk en gang i tiden.

 

Kan sånne ting bli jekket på plass igjen?

 

Legger til at nedre bærearm er ny på begge sider.

 

Erfaringer og tips til løsninger blir vel motatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen form for justering den veien nei :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen form for justering den veien nei :S

 

Hm, enten stab staget eller innfestningen til bærearmen i bilen som kan ha fått seg en trøkk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har fått to venstre bærearmer. Det vil føre til at du flytter hjulet lenger frem i hjulbuen på høyresiden. Sjekk om det står venstre og høyre på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en sjekk på dette, selv om jeg mener ganske sikkert jeg hadde venstre og høyre. Her kommer hjulet lenger bak i hjulbuen på høyre(passasjer) side :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, min feil :P da er det nok riktig ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel skjevt stabstag når dette forekommer.

Kan også være hele traversen som er blitt skjev eller fjærbeinet.

Skjevheter i karosseri i støtdempertånet betyr som regel mindre så langt nede.

 

Du skal være god om du klarer å røske det rett igjen. Har selv forsøkt det en gang med en bil. Den ble forankret med stropp bakover til portstolpe, og forsøkt røsket med lastebil. :P Det er mye elastikk i vaiere, stropper og hele bilen, så det ble ikke noe permanent endring i skjevhetene innenfor grensene for rimelige forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel skjevt stabstag når dette forekommer.

Kan også være hele traversen som er blitt skjev eller fjærbeinet.

Skjevheter i karosseri i støtdempertånet betyr som regel mindre så langt nede.

 

Du skal være god om du klarer å røske det rett igjen. Har selv forsøkt det en gang med en bil. Den ble forankret med stropp bakover til portstolpe, og forsøkt røsket med lastebil. :P Det er mye elastikk i vaiere, stropper og hele bilen, så det ble ikke noe permanent endring i skjevhetene innenfor grensene for rimelige forsøk.

 

Hehe, det hørtes brutalt ut :P Hadde en Corolla for mange år siden som fikk seg en smell i forstillingen, husker de brukte hydraulisk jekk for å få ting på plass igjen. Satser på dette kan bli løsningen her, evt. bytte stabstag og eller travers. Mener det var samme resultat nå med to forskjellige fjærbein.

 

Takker for alle råd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.