Anbefalte innlegg

Hei.

 

På preface 4-motion av Transporter T5 gikk det an å leke litt om en slo av ESP'n.

På faceliften (2013mod) så reduseres virkninga om en trykker på knappen, men er allikevel umulig å satse litt med.

Noen som vet om dette kan omprogrammeres via VAGCOM el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben til "vi som hater esp som ikke kan slås av"

 

På min kan jeg heller ikke slå av esp kun antispinn.

Det er praktisk mulig å slå det av men verken vw eller folka som lager vag-com kablene vil si hvordan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en enkel og grei samt godt fungerende løsning på min da jeg fikk den.

Det er en 5amp sikring som går til rattutslagssensor, tar du ut denne så deaktiverer du spinn og esp. Men man beholder abs og alt annet viktig.

Jeg har laget til en pulsbryter innom denne kursen. Så hvis jeg vil deaktivere esp trykker jeg bare på knappen en gang, dette er nok til at den blir deaktivert. For å få den på igjen må jeg bare av og på med tenninga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en enkel og grei samt godt fungerende løsning på min da jeg fikk den.

Det er en 5amp sikring som går til rattutslagssensor, tar du ut denne så deaktiverer du spinn og esp. Men man beholder abs og alt annet viktig.

Jeg har laget til en pulsbryter innom denne kursen. Så hvis jeg vil deaktivere esp trykker jeg bare på knappen en gang, dette er nok til at den blir deaktivert. For å få den på igjen må jeg bare av og på med tenninga.

 

Hvor finner jeg den sikringen? Det er snart vinter igjen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I sikringsholderen under koppholder/askebegret. Er ca midt på litt mot venstre.

Kan sjekke nøyaktig hvis du ikke finner den. 5amp er vel brun om jeg husker.

 

EDIT: Nederst andre fra venstre er riktig sikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kommer på det må du gjerne sjekke plasseringa. Sjekket sikringsholderen min, mestepaten var vel 5A. Det finnes jo ikke sikringsoversikt heller i bilen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et bilde av sikringsboksen. Ledningene går inn der sikringen skal stå. Jeg har som sagt laget en egen bryter, også har jeg sikringsholder til sikringen. Funker som fjell :)

IMAG0777.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente å høre at man faktisk bare kan deaktivere rattutslagsensoren via vagcom, noe som ikke gav feilmeldinger, og esp knappen fungerer slik man egentlig ønsker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg mente å høre at man faktisk bare kan deaktivere rattutslagsensoren via vagcom, noe som ikke gav feilmeldinger, og esp knappen fungerer slik man egentlig ønsker.

Vet dette er en eldre tråd. Men noen som har testet dette? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.