Anbefalte innlegg

Noen her som har noen tips hvordan får av drivknuta på høyre siden. Tenkte sku bytte mansjett siden den

hadde sprekt. Drev ca 5 timer her om dagen, slo og hamra for å få knuta over den splinten, men rikka seg ikke.

På venstre siden brukte jeg bare senterbolten og skrudde ut drivknuta, men gikk ikke på høyre siden. Skrudde bolten

helt inn, men virka ut som bolten ikke var lang nok eller noe.

Måtte seriøst krype til korset og stikke på biltema og kjøpe delbar mansjett. Men skal med tiden bytte drivknuta, siden det

er litt slark i den.

Noen her som har prøvd "Drivknuteavtrekker" på biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på 3bg. Men da jeg byttet på min 3b så løsna jeg bærearm bak nede så man får mer "svingradius" da var det rimelig enkel å få knuta inn og ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er at jeg ikke fikk drivknuta av drivakslingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være nok å bruke bolten å skru denne inn. Gjorde dette selv på min 3bg. Som du er inne på selv, mulig bolten er for kort (prøv en annen bolt)? Leddet stod rett ifht aksling (ikke med "vri" på)?

På gti'n min måtte det til med kraftig verktøy for å få av leddet (ledd ut av nav, ikke aksling ut av ledd). Var på verksted dette. Mekanikeren mente at splines hadde muligens vridd seg og da ble låst. Vet ikke helt om jeg tror på den, men uansett så hadde det bydd på problemer å få leddet ut av nav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ha leddet 100% rett, viss ikke glir bolten på utsiden av akslingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.