#1 Skrevet September 9, 2013 (endret) Hallo.. eg har problem med abs på s4`n.. Kjøpte bilen med problemet.. Tenkte å høre om noen hadde vert borti problemet el om noen tips. Problemet er som følgene: eg starter og alle lampene er slukket. Men når eg har en fart på over 10 km\t så skal bremse, så bremser kun bilen på venstre side virker det som, bilen vrir seg og hjulet på venstre side blokkerer seg vis eg bremser hardt. Men når farten er under 10-5 km\t på kobler bremsene på høgre side inn også. Men vis eg kjører i litt høyere hastighet og litt lengre så kommer abs lampen på og bilen har normale bremser uten abs. Kan også koble ut abs`n ved en orginal knapp i dashbordet. Har koblet til VCDS og prøvd å lest feilkode men får ikkje kontakt med abs. Har nå prøvd en annen styreenhet (den under baksetet) fra en bil som abs er i orden på og med samme delenr på, men problemet er likt. Kont sikringen som sitter i venstre side på dashbord, er også i orden. Har dere noe tips/erfaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2013 Ingen?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2013 Har nå funnet feilen på bilen min! Det var ledningsbrudd i kontakta på bilen til Høgre abs føler foran! Klippte bort kontakta å brukte kabelsko (middlertidig)! Er nå i orden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2013 Du får knallbillige ABS sensorer på ebay Kjøpte mine der, og fungerer gull.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2013 Har sett og funnet mange, (men takk alikevel:) men problemet var på ledningsnettet på bilen, så må få tak i på et høggeri den kontakta og lodde den sammen igjen på ledningsnettet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...