Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Skal kjøpe vinterdekk nå og jeg TROR kun 18" felger passer på rs2 porsche bremsene? eller klarer du tre på 17" med rett et? isåfall kan noen si dim jeg trenger? :)

 

Hovedsakelig har jeg et sett med 18" jeg tenkte og bruke til vinterfelger, men da spørst det hvilken dim jeg bør ha på vinterdekka?

 

Felgen er 8.5" og da går vel 205 eller 215 på ? Blir vel litt dekkstrekk?

 

Mvh Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei =)

 

Skal kjøpe vinterdekk nå og jeg TROR kun 18" felger passer på rs2 porsche bremsene? eller klarer du tre på 17" med rett et? isåfall kan noen si dim jeg trenger? :)

 

Hovedsakelig har jeg et sett med 18" jeg tenkte og bruke til vinterfelger, men da spørst det hvilken dim jeg bør ha på vinterdekka?

 

Felgen er 8.5" og da går vel 205 eller 215 på ? Blir vel litt dekkstrekk?

 

Mvh Kim

 

Nokian Hakka R eller Conti Wintercontact i 225/40 18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai pigg eller piggfritt? Har best erfaring med pigg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hakka er bedre på sørpe enn conti, har gode erfaringer med 225 og syns den funker fint i både 17 og 18 :)

 

Jeg liker pigger, men det spørs litt hvor du bor å hvor du kjører

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt 235/35r19 piggfritt på min Scirocco, var ikke noe problem det. Nokian Hakkka var best av de jeg prøvde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bur i sogndal i sogn og fjordane! Mykje snø og slafs/is.. Definitivt pigg. Blir nok 225/40/18 i hakka 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at du har bestemt dej før 18" felger. Men ellers så er vel rs2 levert orginalt med 17", så det ska vel ikke va noe problem med bremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 hadde 16" vinterhjul ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bur i sogndal i sogn og fjordane! Mykje snø og slafs/is.. Definitivt pigg. Blir nok 225/40/18 i hakka 8

 

Skal sko Caddyen med nye hakka 8 også, den ruller mye mellom trondheim - sogn/bergen og trondheim - oslo.

 

Grei nok at mange sier piggfritt er ok, men det er ikke alltid det når du skal kjøre på regn og is i 40-50 mil før du er hjemme på natta.

Har hakka 7 på alle min biler nå, caddyen skal få nye hakka 8 iår. Knall dekk spør du meg, gleder meg til å prøve hakka 8. Litt usikker på om det blir 17'' eller 18'' enda.

 

Ser at de som kjører piggfritt over strynefjellet i 60-70 km/t på regn og isføre koser seg ja, spesielt når jeg passerer de i 100 ++ å lurer på hva som er problemet : rock :

Dette har jeg opplevd MANGE ganger.

Det er jo bare å avpasse farten..... som blir ett problem for alle oss andre, jævla kø lager spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sko Caddyen med nye hakka 8 også, den ruller mye mellom trondheim - sogn/bergen og trondheim - oslo.

 

Grei nok at mange sier piggfritt er ok, men det er ikke alltid det når du skal kjøre på regn og is i 40-50 mil før du er hjemme på natta.

Har hakka 7 på alle min biler nå, caddyen skal få nye hakka 8 iår. Knall dekk spør du meg, gleder meg til å prøve hakka 8. Litt usikker på om det blir 17'' eller 18'' enda.

 

Ser at de som kjører piggfritt over strynefjellet i 60-70 km/t på regn og isføre koser seg ja, spesielt når jeg passerer de i 100 ++ å lurer på hva som er problemet : rock :

Dette har jeg opplevd MANGE ganger.

Det er jo bare å avpasse farten..... som blir ett problem for alle oss andre, jævla kø lager spør du meg.

 

Hvordan er erfaringen din med pigger i såpass lav profil på dekkene? Forsvinner piggene fort? Vet det var ett dilemma tidligere pga av at dekket blir så hardt i lav profil.. Har selv kjørt hakka r de siste 3-4 sesongene på alle bilene eg har hatt og er veldig fornøyd med de.. 4 hjulstrekk hjelper jo og på da :) men piggdekk på is er jo uslåelig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 hadde 16" vinterhjul ;)

 

Ikke hvis den hadde "big reds" ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er erfaringen din med pigger i såpass lav profil på dekkene? Forsvinner piggene fort? Vet det var ett dilemma tidligere pga av at dekket blir så hardt i lav profil.. Har selv kjørt hakka r de siste 3-4 sesongene på alle bilene eg har hatt og er veldig fornøyd med de.. 4 hjulstrekk hjelper jo og på da :) men piggdekk på is er jo uslåelig. :)

 

Etter 2 vintersesonger (50000km) på caddyen så er alle påplass enda ;-) Kjører normal med null lek osv

Hvor langt de på RS4 har gått vet jeg ikke men alle er på plass

 

4 hjulstrekk hjelper jo ikke bare litt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay 17 kan nok passe om impresset er rett! Har bid reds og tviler sterkt jeg får tredd en 16 felg over det calipteret og ikke minst skiva :-D høres 225-40-18 ut som en kurrant dim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dårlig utvalg under 225 bredde i 18". Michelin piggfritt, ellers lite godt. 205 eller 215 hadde jo vært å foretrekke, men mange kjører med 225 på lettere biler enn din. Regner med det er S2 vi snakker om her?

 

Du må nok gå for 225/40 om du skal ha 18". Der har du et bra utvalg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.