#1 Skrevet Mai 22, 2005 Var på tur til våler i helga med full bil og campingvogn. Bilen er en golf 4 110hk tdi 99mod. Mistet turboen når jeg presset den over 2500rpm over noen sekunder, spesielt i motbakker i 4 og 5 gir. har tenkt på at det kan være luftfilteret som kan være tett, slik at den ikkje får nok luft når den prøver å lade max. Virker liksom som den går i eit slags nødprogram.. Når dette skjedde sløkte jeg den, og startet den igjen og alt var i orden. Noen som har vert borti detta problemet før, og vet va det er som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2005 Dersom du leser av feilkoder hos Vw-verksted eller andre med VagCom tipper jeg at du får opp kode på "oversteget max ladetrykk." Trolig defekt magnetventil som ikke greier å styre trykket ditt slik den skal. Søk på magnetventil på forumet for mer info, eller bare bytt den. Koster 7-900kroner hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2005 Dersom du leser av feilkoder hos Vw-verksted eller andre med VagCom tipper jeg at du får opp kode på "oversteget max ladetrykk." Trolig defekt magnetventil som ikke greier å styre trykket ditt slik den skal. Søk på magnetventil på forumet for mer info, eller bare bytt den. Koster 7-900kroner hos Møller. Litt OT: Men denne sikkerheten ved nødprogram, "oversteget max ladetrykk"....forsvinner eller endres den ved en chippet bil? Og hvor går grensen for hva som er max ladetrykk før bilen går i nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2005 Grensen ligger like over det bilen lader orginalt. Når hjernen kjenner den får for mye iforhold til det som ligger i programmet vil den kutte. Når du chipper endrer du parametrene og dermed denne grensen. Jeg har ikke vært borti chip som har hatt noen grense i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2005 takker for svar, skal prøve å bytte denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...