Anbefalte innlegg

Var på tur til våler i helga med full bil og campingvogn. Bilen er en golf 4 110hk tdi 99mod. Mistet turboen når jeg presset den over 2500rpm over noen sekunder, spesielt i motbakker i 4 og 5 gir.

har tenkt på at det kan være luftfilteret som kan være tett, slik at den ikkje får nok luft når den prøver å lade max. Virker liksom som den går i eit slags nødprogram.. Når dette skjedde sløkte jeg den, og startet den igjen og alt var i orden.

Noen som har vert borti detta problemet før, og vet va det er som er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du leser av feilkoder hos Vw-verksted eller andre med VagCom tipper jeg at du får opp kode på "oversteget max ladetrykk." Trolig defekt magnetventil som ikke greier å styre trykket ditt slik den skal.

Søk på magnetventil på forumet for mer info, eller bare bytt den. Koster 7-900kroner hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du leser av feilkoder hos Vw-verksted eller andre med VagCom tipper jeg at du får opp kode på "oversteget max ladetrykk." Trolig defekt magnetventil som ikke greier å styre trykket ditt slik den skal.

Søk på magnetventil på forumet for mer info, eller bare bytt den. Koster 7-900kroner hos Møller.

Litt OT:

Men denne sikkerheten ved nødprogram, "oversteget max ladetrykk"....forsvinner

eller endres den ved en chippet bil? Og hvor går grensen for hva som er max ladetrykk før bilen går i nødmodus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grensen ligger like over det bilen lader orginalt. Når hjernen kjenner den får for mye iforhold til det som ligger i programmet vil den kutte.

Når du chipper endrer du parametrene og dermed denne grensen. Jeg har ikke vært borti chip som har hatt noen grense i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar, skal prøve å bytte denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.