Allroad sperrer litt på bakaksel ved sving.

Anbefalte innlegg

heisann har en allroad 2.5tdi 2000mod. har snart hatt bilen i 2 uker nå og undrer på en ting. når jeg ligger i sving (enten høyre eller venstre) i lav fart så kan det kjennes ut som bakaksel sperrer litt. men kjennes kun sånn ut når kjører ikke når jeg triller. misforstå meg rett hehe

takknemlig for svar=)

mvh. Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke sammenlignes med 100% sperre som den gamle 100tq jeg hadde en gang. men på en måte noe lignende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme på min A4 2.0tfsiq 2006mod. Har lurt lenge på hva det kan være, da jeg ikke har sånn på min A4 1.8tq 2000mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den ha en strammere senterdiff evt en brems i diffen på bakaksel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er duringen i bilen/drivverket du merker er dette torsen senter diffen:) merker dette på min også. Så vidt meg bekjent så har ikke bilen din noen form for mekanisk sperre, kun elektronisk vha å bremse hvert enkelt hjul..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan føles litt ut som en "sperre", men slik har det vært på alle allroadene jeg har kjørt. Så tror ikke det er så farlig. :)

Men er enig i at den kan virke noe mer markant en på andre audier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro dette er "eds" altså den elektroniske diff sperren som jobber.

Er helt normalt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro dette er "eds" altså den elektroniske diff sperren som jobber.

Er helt normalt :-)

Er det "eds" på en a4 06 også da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både min a6 4f og pappas a4 b7 spinner på indre bakhjul når vi tar løs med en del sving på rattet. Virker ikke som om det er elektronisk, men rent mekanisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt å høre hehe. takker så mye for alle svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel eds på alle torsen biler fra 95 og opp? men da altså eds i at den bremser det hjulet som spinner med bremsene?

kjenner den jobber på min om jeg starter fra stillestående i isete bakke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "eds" på en a4 06 også da?

Jepp, det er det Kim Rune,

Det kan føles som mekanisk inngrep, men er elektronikken som kniper med bremsene ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet dette nå på glatta.

ESP off. Stoppa i bakken. Spannt laus i 1a. Så glatt at jeg gled litt bak i starten, men så plutselig knatret det litt rundt om, og bilen drog oppover bakken ;)

Hørtes ut som det var bremsene som jobbet ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke an å holde inne esp-knappen i 5 sekunder og slå av hele greia på allroad?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde å holde esp knappen inne en stund. det som skjedde da var at esp off ikke lyste uansett hvor mange ganger jeg trykke på den etterpå. måtte skru av tenninga å starte igjen for å få tilbake funksjonen. men skal prøve det når snøen kommer=) kjedelig å ikke ha Quattro som ikke kan ta spinne rundt sin egen akse da. var ikke like moro med antiskrens i alle fall hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.