Dynamisk lysassistent. Funker dette? Føler det ikke gjør dette hos meg.

Anbefalte innlegg

Har Dynamisk lysassistent på min 2013 Passat Alltrack. Nå har det blitt litt mørkere om kvelden, men føler den ikke virker. Selv om det står en A i fjernlyset så slår den aldri over på langlys.

Lurer derfor på hvordan denne skal fungere?

Kjørte rundt i Oslos smågater i gårkveld. Jo det er litt gatelys osv. Selv når jeg kjørte opp bakken til huset mitt slo den seg ikke på. Må det være klin mørkt for at denne skal fungere? Eller er det noe galt med min?

I våres prøvde jeg den på langkjøring og da dimmer den ned begge lysene og det tok litt tid før den slår seg på fult lys igjen. Slår seg ikke på fult når motgående bil er ved siden av meg.

Slik jeg har skjønt det av reklamen så skal fultlyse stå på og den skal kun blende ut der motgående bil slik at fultlyset på høyre siden nesten burde stå på fult hele tiden når motgående bil kommer nærmere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg er veldig fornøyd med DLA.

Du må kjøre over 60km/t for at den skal virke og det kan ikke være for opplyst rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker bare på helt mørke veier er min erfaring. Veilys og andre forstyrrende momenter gjør at den ikke slår på fult lys.

Du må nok finne deg en øde vei å prøve på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.