Bytte bremseskiver og klosser bak på A3 Sportback 2008

Anbefalte innlegg

Trengs det noe spesialverktøy for å skifte skiver og klosser bak på en Audi A3 Sportback 2008? Foran var det lekende lett, men gidder ikke demontere bak dersom det krever spesialverktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel 14mm 12kant her også som på golf?

Biltema sett osv går kun til 12mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er pain, jeg måtte bestille spesialverktøy fra usa. jeg har verktøyet men drammen er vel litt langt unna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant verktøyet på Wurth, har du det i nærheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette spesialverktøyet, er det presseverktøy eller er det 14mm 12-kant det er snakk om?

Kort summert, hva trenger jeg ut over det jeg brukte foran på bilen?

Tror det er Wurth i nærheten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger 12-kant bit på kalipperen bak, jeg fant det hvertfall ikke hos noen "vanlige" forhandlere i drammen. Husker ikke helt hvor stor du trenger, men har det liggende i bilen så kan sjekke dersom du ikke finner ut av det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Om det er det eneste jeg trenger ut over det "normale", så skal jeg nok gjøre et forsøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin guide, det der :)

Nei, har ikke presseverktøy. Brukte bare fingrene. Blir å dra på bitjakt etterpå, tenker jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin guide, det der :)

Nei, har ikke presseverktøy. Brukte bare fingrene. Blir å dra på bitjakt etterpå, tenker jeg!

Du kan ha flaks å klare å få inn stempelet bak for hånd, men for å være garantert ville jeg spandert på meg biltema verktøyet.

Fungerer helt topp.

Kjenner ikke til noe spesialverktøy som må brukes, med mindre du har elektrisk håndbrekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok til å kjøpe presseverktøy for sikkerhets skyld. Nei, det er bare den 14mm 12-kanten, men fant ut at det er Wurth i nærheten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterte og gjorde klart for montering på den ene siden bak, bare for å finne ut at vi hadde fått feil skiver. De gamle var nesten 1cm dypere i "navet" enn de nye. Kjedelig å sette tilbake gamle ting... jaja: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i 14mm og verktøy da? Grei skrue jobb å bytte, kjedelig når man får feil. Håper du får bytta kjapt da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.