#1 Skrevet September 12, 2013 Trengs det noe spesialverktøy for å skifte skiver og klosser bak på en Audi A3 Sportback 2008? Foran var det lekende lett, men gidder ikke demontere bak dersom det krever spesialverktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2013 Trenger vel 14mm 12kant her også som på golf? Biltema sett osv går kun til 12mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2013 Dette er pain, jeg måtte bestille spesialverktøy fra usa. jeg har verktøyet men drammen er vel litt langt unna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2013 Jeg fant verktøyet på Wurth, har du det i nærheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2013 Dette spesialverktøyet, er det presseverktøy eller er det 14mm 12-kant det er snakk om? Kort summert, hva trenger jeg ut over det jeg brukte foran på bilen? Tror det er Wurth i nærheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2013 Du trenger 12-kant bit på kalipperen bak, jeg fant det hvertfall ikke hos noen "vanlige" forhandlere i drammen. Husker ikke helt hvor stor du trenger, men har det liggende i bilen så kan sjekke dersom du ikke finner ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2013 Takk for svar:) Om det er det eneste jeg trenger ut over det "normale", så skal jeg nok gjøre et forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2013 Du trenger/bør bruke presseverktøy som skrur sylinderen tilbake. Biltema sitt funker helt topp, hvis du ikke allerede har kjøpt det å brukt foran. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19234/ Her er guide: http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=40013&highlight=rear+brake+pad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 12, 2013 Fin guide, det der Nei, har ikke presseverktøy. Brukte bare fingrene. Blir å dra på bitjakt etterpå, tenker jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2013 Fin guide, det der Nei, har ikke presseverktøy. Brukte bare fingrene. Blir å dra på bitjakt etterpå, tenker jeg! Du kan ha flaks å klare å få inn stempelet bak for hånd, men for å være garantert ville jeg spandert på meg biltema verktøyet. Fungerer helt topp. Kjenner ikke til noe spesialverktøy som må brukes, med mindre du har elektrisk håndbrekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 12, 2013 Kommer nok til å kjøpe presseverktøy for sikkerhets skyld. Nei, det er bare den 14mm 12-kanten, men fant ut at det er Wurth i nærheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2013 Demonterte og gjorde klart for montering på den ene siden bak, bare for å finne ut at vi hadde fått feil skiver. De gamle var nesten 1cm dypere i "navet" enn de nye. Kjedelig å sette tilbake gamle ting... jaja: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2013 Fikk tak i 14mm og verktøy da? Grei skrue jobb å bytte, kjedelig når man får feil. Håper du får bytta kjapt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...