Gassflasker til sveising og skjæring ....

Anbefalte innlegg

Har rotet litt rundt dette med gassflasker til sveising og skjæring / varming for garasjebruk. Tenker da MISON18 evt ARGON til trådmater sveis, ACETYLEN og OKSYGEN for gassveis og skjæring / varming.

 

Leie 20 liters flasker koster 1364,- + mva pr. flaske pr. år hos AGA pluss gass fylling som ligger i området ca. 490,+, 890,+ og 1150,+ mva for alle tre gassene.

 

Kjøpe 11 / 10 liter MISON 18, ACETYLEN og OKSYGEN flasker koster hos Mjøsbil Gjøvik på tilbud 3200,- inkl gass + mva pr. flaske. Fylling koster kr. 562,- +

 

Noen som har bedre alternativer eller hva brukes i garasjer og på hobby verkstedet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har utstyr i garasjen som bruker gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har utstyr i garasjen som bruker gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt argon 10 liter og mison 18 10 liter. Var noe rundt de prisene du kommer med som jeg betalte. Bedre å kjøpe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt argon 10 liter og mison 18 10 liter. Var noe rundt de prisene du kommer med som jeg betalte. Bedre å kjøpe....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel ikke sveisa mange larvene med 10 liter gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel ikke sveisa mange larvene med 10 liter gass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Du sveiser jo en god del med 20 liters flasker, halvparten med 10 liter ;) En bekjent av meg har 20 liter i garasjen og veldig aktiv med ombygging og reparasjoner av mc med diverse, han har gass lenge ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Du sveiser jo en god del med 20 liters flasker, halvparten med 10 liter ;) En bekjent av meg har 20 liter i garasjen og veldig aktiv med ombygging og reparasjoner av mc med diverse, han har gass lenge ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveiser med flussfylt tråd jeg, aldri prøvd noe annet. Funker til det jeg sveiser iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveiser med flussfylt tråd jeg, aldri prøvd noe annet. Funker til det jeg sveiser iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå sikter jeg til at gass i flytende form måles i KG. 10 liter gass er ikke store greia egentlig :)

 

20KGx200bar blir vel noe sånn som 4000liter i gassform. eller 4m3 som noen vil si :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå sikter jeg til at gass i flytende form måles i KG. 10 liter gass er ikke store greia egentlig :)

 

20KGx200bar blir vel noe sånn som 4000liter i gassform. eller 4m3 som noen vil si :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå sikter jeg til at gass i flytende form måles i KG. 10 liter gass er ikke store greia egentlig :)

 

20KGx200bar blir vel noe sånn som 4000liter i gassform. eller 4m3 som noen vil si :)

 

4000 liter, noen som vet hva sirka det vil si i timer på en trådmater med tynnplatesveising? Har sveisa masse men aldri grubla på hva jeg får ut av flaska :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå sikter jeg til at gass i flytende form måles i KG. 10 liter gass er ikke store greia egentlig :)

 

20KGx200bar blir vel noe sånn som 4000liter i gassform. eller 4m3 som noen vil si :)

 

4000 liter, noen som vet hva sirka det vil si i timer på en trådmater med tynnplatesveising? Har sveisa masse men aldri grubla på hva jeg får ut av flaska :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt en 20kg flaske nå siden juni 2012..og brukt vel 5-6kg sveisetråd og masse gass igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt en 20kg flaske nå siden juni 2012..og brukt vel 5-6kg sveisetråd og masse gass igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare og bryte ned det. Bruker du 15l gass i minuttet så er det jo bare og regne det :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare og bryte ned det. Bruker du 15l gass i minuttet så er det jo bare og regne det :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det nesten 5 timer med sveis konstant ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det nesten 5 timer med sveis konstant ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000 liter, noen som vet hva sirka det vil si i timer på en trådmater med tynnplatesveising? Har sveisa masse men aldri grubla på hva jeg får ut av flaska :)

 

På ett slikt apparat innendørs og med lite strøm klarer du deg nok med 10-15 liter i minuttet.

 

Til sammenligning: Når jeg sveiser titanrør med litt størrelse på jobb så bruker jeg 20-25l/min på pistolen, 30-40 til bakgass samt 20-25 på slepeskoen, da holder ikke en flaske lenge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000 liter, noen som vet hva sirka det vil si i timer på en trådmater med tynnplatesveising? Har sveisa masse men aldri grubla på hva jeg får ut av flaska :)

 

På ett slikt apparat innendørs og med lite strøm klarer du deg nok med 10-15 liter i minuttet.

 

Til sammenligning: Når jeg sveiser titanrør med litt størrelse på jobb så bruker jeg 20-25l/min på pistolen, 30-40 til bakgass samt 20-25 på slepeskoen, da holder ikke en flaske lenge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.