1991 Polo G40 stv, Norges raskeste Polo? "Berg cup/Gr.H" for gata

Anbefalte innlegg

Selger min 1991 Polo Stasjonsvogn jeg har eid siden 1999.

 

Bilen ble bygget om til G40 i 2000/2001 og er godkjent som G40

KW gewinde skrevet inn i vognkortet (uten maks/min høyde).

G40 interiør

 

For øyeblikket starter ikke bilen (antagelig tenningslåsen), bremserør må bør byttes (følger med komplett sett) og ene ringen foran på KW sitter fast og bak på KW settet må boltene i bunnen av demperen må borres ut og byttes. Det er også noe rust rundt hjulbuer. Det er sveiset inn nytt gulv og nytt gulv under batteriet for noen år siden.

 

Det som følger med av deler (som jeg husker i farten, hva det har kostet meg i parantes)

 

-PSD Intercooler (8000)

-Karbon dørsider, vanntank, deksel til bakluke (12000)

-1.5L kit, dvs 1472 cc, 1W diesel blokk, custom 8.5:1 JE stempler med coating, standard G40 råder(12000)

- Rothe turbokit med K03 (12000)

- Salzman-ramme, forhjulsoppheng med fabrikerte bærearmer(11000)

- Knobloch sport topp med 38/33 mm ventiler, standard er 36/30(?) , GT kam (3F) (8000)

-VW motorsport kasse gearkasse med Gemeni G40 cup lamellsperre, kun kjørt ca en time etter overhaling, 3,333 utv (13000)

-Helix paddle clutch, 4-puckers snill sinter (3500)

- Weichers Cromo4 bur (veier 17 kg, minste alu buret veier 14 kg, stål veier 25, og dette er større (9500)

 

Totalt deler for 89000......

 

 

Følger også med 2,5" PSD downpipe, usikker på om jeg har kjøpt racecat til den eller ikke...

Oljekjøler med termostat følger også med

 

 

Det som er gjort med bilen

 

Karosseri:

Golf 1 skjermbuer bak, vallset skjermer foran (8x14 ET 20 med 195/45 subber ikke)

Hvite blinklys foran og på siden, Custom hvite/røde baklys, grill uten emblen (en ny i eske følger med), carbon speil, In-pro lamper, alu tanklokk sveiset inn, kinesiske dørhåndtak

 

Interiør:

G40 bortsett fra to matter på skjermbuene bak og hattehyllen

 

Motor:

1272cc PY med portet G40 g-lader (brukt ca 24 timer på porting), PSD tannreim drift, twin inlets (51 vs 46mm OEM), Portet GT (3F, støre porter på GT enn G40) innsug, 49.5mm throttle body, Jabbasport stg 2 portet topp. Jabbasport (g60 dyser) og SNS/PSD chip(G40 dyser) Supersprint grenrør, racing metal kat, custom Newman kam på egne mål, 264/270. Har bremset 168 hk/7000 rpm, effekten steg da fortsatt. Har senere satt inn chip med sperre på 8000 rpm. Remus eksos, men helt ny rustfri Bastuck følger med

 

Understell:

KW gewinde, senker 50-95mm godkjent i vognkort, Scirocco 16v 256mm bremser foran, Golf GTI skiver bak med Golf 4 caliper, noe stålomspunnen slanger fra Goodridge

 

Felger:

Racing Seneka 6-14 ET 38 med Bridgestone 185/55 gateslicks

Pirelli P med 195/45

Mot tillegg eventuelt BBS E14 skrudde felger i 8x13 med magnesium senter, passer over 256 mm bremsene (vanligvis kreves 14" felger)

 

Pakkepris 40000,-

 

 

Bilen har opp igjenom åren kostet med over 200,000.- Med alle delene er det lett å bygge bil med vekt/effekt forhold på 3.7-3,4 kg pr hest, og en bil som lett henger på 500hk+ S-biler rundt Rudskogen og Våler

 

 

Bilder i random rekkefølge

Picture038.jpg

g40rods.jpg

EDITION38take3273.jpg

EDITION38take3275.jpg

EDITION38take3276.jpg

 

Nye lasteavhengig ventil (er montert, trenger bare å koble til rør)

DSCN0019-1.jpg

 

DSCN0023.jpg

 

DSCN0037.jpg

 

her med ca 75 mm senk

MVC-780F.jpg

MVC-777F.jpg

MVC-774F.jpg

 

Tidligere på 16"

DSCF0418.jpg

 

Racing Seneka

2004_0529g-lader0004.jpg

 

BBS

070507_172229.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

porting:

divg-lader014.jpg

 

twin inlets

divg-lader006.jpg

 

reimhjul

G-ladertrim008.jpg

 

Bur

bur024.jpg

 

bur020.jpg

 

bur018.jpg

 

bur017.jpg

 

sabelt stolene følger ikke med

bur016.jpg

 

bur006.jpg

 

div001-1.jpg

 

 

Eksos

Essen042.jpg

 

PSD Intercooler (den store)

carbon006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også noe karosserideler liggende.

 

Noe interesse her, men ikke noe konkret enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det en som kommer å ser på denne i kveld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.