Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en A5 3.0tdi som har plaget meg en stund nå med tett dieselpartikkelfilter.

Jeg lurer nå på å skifte til et prefabrikert erstatningsrør, men som jeg har forstått så ligger både dpf og katalysator i samme klumpen, så da vil katalysator også forsvinne..

Er det noen som vet om det finnes ferdige rør som har katalysator, eller eventuelt har noe erfaring på dette området??

Setter stor pris på hjelp, og takker på forhånd:D

Robert Sæther

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har liggenes erstattnings rør til denne.. Kommer litt ann på lenden. Er vist noen varianter på lengden.

Men dette er uten katalysator. Har ikkje set erstatnings rør uten dpf med cat.

Er den korte varianten eg har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, vet du om det i det hele tatt er cat? Eller om det bare er dpf som skal ta alt? Noen grunn til at du ikke har brukt dette selv?

Mvh

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarer for han eg.

Er bestilt til ein kunde som viste seg og ha lang type og ikkje kort ;)

Eg trur det bare er dpf og ikkje katt på downpipe delen. Ivertfall som eg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Ser mange sier at cat og dpf ligger i samme klumpen, men det jeg lurer på er om dpf'en fungerer som en cat, eller om det er begge deler?

Takker for svar sålangt:)

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke 100% sikkert om biler med DPF kan ha cat, men jeg har aldri sett det. Og ingen av våre merker (har ikke VAG) har cat når de har DPF. Har de ikke DPF, så har de cat. Men da er det jo eldre biler (før 2008).

Jeg tror hvertfall ikke at biler med DPF har cat. Det blir jo litt smør på flesk.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Får undersøke litt=) Takker for svar

Robert Sæther

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en cat före DPF på 3,0tdi, oftast i en enhet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.